سرانجام دردسرهای نسل جدید محصولات اپل به ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹ راه یافت و حالا آن‌ها با مشکلاتی نظیر پرش نمایشگر دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹ درکنار سری آیفون ۱۵ با تغییرات قابل‌توجهه سخت‌افزاری توسط کمپانی سازنده در مراسم با شکوه Wonderlust معرفی شد. برای مثال، این ساعت‌های هوشمند از تراشه‌ای قدرت‌مندتر با سنسورها و حسگرهای ارتقایافته برای ردیابی سلامت جسمانی و فعالیت‌های ورزشی تولید شدند؛ همچنین، مقدار سطح روشنایی صفحه‌نمایش هر دو گجت پوشیدنی به‌شدت افزایش یافت تا کاربران بتوانند در شرایط نوری مخلتف از آن‌ها استفاده کنند. باوجوداین، به‌تازگی گزارش‌های تازه نشان می‌دهد اپل واچ اولترا ۲ و اپل واچ سری ۹ با مشکلات جدید دست‌وپنچه نرم می‌کنند که در ادامه به ‌آن‌ها می‌پردازیم.

پرش نمایشگر اپل واچ اولترا ۲

براساس آخرین گزارش‌ها از دنیای فناوری، برخی مدل‌های اپل واچ اولترا نسل ۲ و اپل واچ سری ۹ از مشکلاتی نظیر پرش صفحه نمایشگر رنج می‌برد که هنگام فعال‌سازی نمایشگر همیشه روشن چنین نقص فنی رخ می‌دهد. اگر شما نیز از جدیدترین نسل ساعت‌های هوشمند اپل استفاده می‌کنید، باید بدانید که با فعال کردن این قابلیت پنل دستگاه شما شروع پرش می‌کند. مشکل موردبحث توسط خدمات مجاز اپل به‌اشتراک گذاشته شد؛ این موضوع بدین معناست که غول کوپرتینو از مشکل یادشده آگاه بوده و هم‌اکنون درحال بررسی علت اصلی آن است.

درحال‌حاضر، اپل بیانیه‌ای درمورد این مشکل به‌اشتراک نگذاشته، اما به‌نظر می‌رسد که مشکل پرش نمایشگر تنها در آخرین مدل‌های اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل ۲ وجود دارد. همچنین، جمع زیادی از کاربران در شبکه اجتماعی و اطلاعتی Reddit در انجمن پشتیبانی اپل اعلام کردند که مشکل پرش نمایشگر اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل ۲ به‌شدت افزایش‌یافته و تنها مدل‌هایی که از نسخه سیستم‌عامل watchOS 10 آسیب‌پذیر هستند.

پرش نمایشگر اپل واچ اولترا 2 و سری 9 با نمایشگر همیشه روشن

اخبار نشان می‌دهد اپل از ارائه‌دهندگان خدماتی درخواست کرده که ساعت‌های آسیب‌دیده را تعمیر نکنند، چراکه تصورات برآن است که این مشکل سخت‌افزاری نیست و احتمالا تنها با یک آپدیت نرم‌افزاری حل می‌شود؛ بنابراین اپل از کاربران می‌خواهد ساعت‌های هوشمندشان همواره به‌روزرسانی کنند تا شرکت سازنده بتواند در اولین فرصت مشکل را در اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل ۲ تا مشکل پرش صفحه‌نمایش برطرف کند. با‌این‌حال زمان مشخصی برای این موضوع وجود ندارد.

آخرین نسخه watchOS 10.1 برای توسعه‌دهندگان منتشر شد و به‌نظر می‌رسد این به‌روزرسانی هفته آینده به‌صورت رسمی برای عموم منتشر می‌شود و احتمالا مشکل پرش صفحه‌نمایش اپل واچ سری ۹ و اولترا نسل ۲ را برطرف می‌کند. بنابراین، اگر اپل واچ به‌صورت روزانه استفاده می‌کنید، فعلا باید قابلیت Always-On Display را خاموش کنید تا اپل بتواند با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کند این مشکل را به‌طورکامل برطرف سازد. برای غیرفعال کردن ویژگی وارد تنظیمات اپل واچ در قسمت Display & Brightness > Always On شوید و به‌سادگی آن را خاموش کنید.

اخبار مرتبط: