امروز در مراسم اپل شاهد معرفی اپل واچ سری 9 به همراه نسل جدید آیفون‌های این شرکت بودیم.

اپل هر‌ساله در کنار آیفون‌های جدید، از نسل جدید اپل واچ رونمایی می‌کند و مدل‌های مختلفی از آن را به نمایش می‌گذارد. امروز در این مراسم شاهد معرفی اپل واچ سری ۹ بودیم که برخی از مشخصات نسل قبلی خود را ارتقا داده و با همان قیمت قدیمی وارد بازار می‌‌شود. البته باید گفت که ارتقا‌های به‌وجود آمده در اپل‌واچ‌های جدید ممکن است برای برخی از کاربران راضی کننده نباشد. 

اندازه دستگاه۴۱ میلی‌متر۴۵ میلی‌متر
سیستم‌عاملwatchOS 9watchOS 9
تراشهS9 اپلS9 اپل
حافظه رم۱ گیگابایت۱ گیگابایت
حافظه داخلی۳۲ گیگابایت۳۲ گیگابایت
نمایشگراولد ۱.۶۹ اینچیاولد ۱.۹۲ اینچی
باتری و شارژ۲۸۲ میلی‌آمپر ساعتی، بی‌سیم۳۰۹ میلی‌آمپر ساعتی، بی‌سیم
ابعاد و وزن۴۱x۳۵x۱۰.۷ میلی‌متر، ۳۱.۹ گرم۱۰.۷×۳۸×۴۵ میلی‌متر، ۳۸.۸ گرم
جنس بدنهآلومینیوم، فولاد ضد‌زنگآلومینیوم، فولاد ضد‌زنگ
رنگ‌بندیقرمز، آبی، سبز، سفید، مشکیقرمز، آبی، سبز، سفید، مشکی
قیمت۴۰۰ دلار۴۳۰ دلار
مشخصات اپل واچ سری ۹

طراحی اپل‌ واچ آخرین بار در نسل هفتم این سری تغییر کرد که در طی آن، حاشیه‌های صفحه کمتر شد و اندازه فریم دستگاه افزایش یافت. حالا باید گفت که نسل 8 و 9 از همان طراحی قدیمی استفاده می‌کنند و ویژگی جدیدی به آن‌ها اضافه نشده است. البته باید گفت که اپل بند‌های جدیدی را برای این ساعت در نظر گرفته که می‌تواند تجربه کاربری را کمی تغییر دهد. برای مثال، حالا برخی از بند‌های اپل واچ اولترا مثل بند آلپاین به سری ۹ اضافه شده‌اند.

اپل واچ سری ۹

مدتی نسبتا طولانی است که اپل تراشه ساعت‌های خود را ارتقا نداده و این موضوع به وضوح مشخص است. البته هر‌سال اصطلاحا تراشه جدیدی روی این دستگاه‌ها استفاده می‌شود اما حقیقت این است که هیچ‌کدام از این تراشه‌ها تفاوت خاصی با تراشه S6 در اپل واچ سری 6 ندارند. اما امسال موضوع کمی فرق دارد و حالا اپل در تراشه S9 از معماری و ویژگی‌های تراشه A15 استفاده کرده که برای آیفون‌ 13 طراحی شده است. 

طراحی اپل واچ سری ۹

ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ از پردازنده‌ای با ۶۰ درصد سرعت بییشتر و ۳۰ درصد پردازشگر گرافیکی سریع‌تری برخوردارند. این موضوع علاوه‌بر بیشتر کردن توان پردازشی دستگاه، باعث کاهش مصرف انرژی آن هم شده است. تراشه جدید بر پایه معماری 5 نانومتری ساخته شده و دارای 5.6 میلیارد ترانزیستور است که می‌تواند عملکرد کلی و عمر باتری دستگاه را بیشتر کند. قیمت نسل جدید ساعت‌های اپل تفاوتی با نسل قبلی ندارد و حالا کاربران می‌توانند بدون تغییر قیمت، ساعت‌های نسل ۹ اپل را خریداری کنند.

به لطف پردازنده جدید یادگیری ماشینی عملکرد بهتری نسبت به نسل قبل دارد و به همین دلیل سیری مستقل روی اپل‌واچ کار می‌کند. این تراشه به‌دلیل بهبود عملکرد، سیری ۲۵ درصد درک بهتری از گفته‌های کاربر دارد. همچنین با حرکت دو انگشت دست می‌توان به ساعت دستور داد و تماس را پاسخ داد.

Ability to satiety and health

اپل واچ 9 در ارزان‌ترین حالت و بدنه 41 میلی‌متری، 399 دلار قیمت دارد که نسبت به ساعت‌های دیگر بازار، رقابتی است. این قیمت برای نسخه Cellular به 449 دلار می‌رسد. قیمت مدل 45 میلی‌‌متری از 429 دلار شروع می‌شود و در بالاترین حالت به 529 دلار می‌رسد. البته این ساعت‌ها تنها انتخاب برای خریداران اپل واچ محسوب نمی‌شود. زیرا اپل مدل SE را با قیمت 249 دلاری و مدل اولترا را با قیمت 799 دلاری به فروش می‌رساند که هر کدام کاربران خاصی را هدف گرفته‌اند.

نظر شما در مورد معرفی اپل واچ سری 9 چیست؟ آیا این دستگاه‌ها می‌توانند با سری واچ 6 سامسونگ رقابت کنند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط