ایرتگ‌ها تنها وسیله‌ای نیستند که به مسافران در پیدا شدن وسایل کمک می‌کنند. یک دستگاه ساعت اپل واچ به یکی از مسافران خط پرواز Spirit Airlines کمک کرد که دزدیده شدن وسایلش را ثابت کند و بتواند از دردسری بزرگ به راحتی خلاص شود.

برای این که اپل واچ بتواند وسایلتان را شناسایی و ردیابی کند، خود این وسیله نیز باید به شرکت اپل تعلق داشته باشد. خوشبختانه مسافر داستان ما دقیقاً چنین شرایطی داشت و به همین دلیل توانست استفاده‌ای بهینه از این قابلیت داشته باشد. پائولا گارسیا مجبور شد به مدت 2 ساعت در ترمینال 4 فرودگاه بین‌المللی فورت لودردیل منتظر بماند تا مقامات بتوانند چمدان صورتی رنگ وی را که دزدیده شده بود پیدا کنند. در داخل این چمدان، یک مک‌بوک، آیپد و دو ساعت اپل واچ قرار داشت. در ابتدا شرکت هواپیمایی دزدیده شدن وسایل را تایید نکرده و با گرفتن مشخصات چمدان، قول دادند آن را به آدرس خانه پائولا بفرستند.

یک روز بعد از دزدیده شدن وسایلش، پائولا اعلان‌های هشداری از اپل واچ خود دریافت کرد که از طریق شبکه Find My اقدام به رهگیری مکان وسایل دزدیده شده کرده بود. با این حال، مکان وسایل در فرودگاه نبود بلکه در جایی حدود 15 دقیقه دورتر از آن قرار داشت. در ابتدا گارسیا تصور کرد که شرکت هواپیمایی وسایلش را به آدرس دیگری فرستاده پس تصمیم گرفت خودش به آن منطقه برود و اطراف را بررسی کند. وقتی به این مکان رسید، با چندین و چند چمدان مختلف روبرو شد که رها شده بودند. وی فیلمی از این صحنه گرفته و در نهایت با پلیس تماس گرفت.

ساعت اپل واچ

پلیس در ابتدا پائولا را برای پیگیری قضیه و به خطر انداختن جان خودش توبیخ کرد اما در نهایت، نیروهای پشتیبان از راه رسیدند و متوجه شدند مردی به نام جونیور بزیل که برای یک خرده فروشی کار می‌کرد، مسئول این دزدی‌هاست. تصاویر دوربین‌های امنیتی نشان دادند که بزیل چمدان پائولا را دزدیده و به دنبال پیدا کردن اشیای باارزش درون آن بود که در نهایت مک‌بوک را برداشته است. متاسفانه قبل از دستگیر شدن، بزیل از شر تمامی چیزهایی که دزدیده بود خلاص شد اما در نهایت اپل واچ موفق به یافتن مکان وی شده بود. در نهایت شرکت هواپیمایی Spirit Airlines به پائولا غرامتی در جهت جبران ضرر وی پرداخت کرد اما هیچ مسئولیتی در مورد وقوع این حادثه برعهده نگرفت.

شرکت Spirit Airlines اعلام کرد: «ما به عنوان نشان دادن حسن نیت خود، به عنوان غرامت چکی را تقدیم این مهمان عزیز کردیم اما در حال حاضر از هیچ سرنخی مبنی بر این‌که یکی از کارمندان ما در این جریان دخیل بوده است نداریم. در هر حال، شرکت ما چنین اتهاماتی را بسیار جدی گرفته و در همین راستا، تحقیقاتی را به راه انداخته‌ایم». پائولا باور دارد که بزیل همدستی نیز داشته است زیرا جدا کردن تمامی این چمدان‌ها و گشتن در میان‌شان برای پیدا کردن آیتم‌های با ارزش وقت و انرژی بسیار زیادی لازم داشته است. این گزارش خبری از تحقیقات بیشتر نمی‌دهد اما حال، حداقل می‌دانیم که داشتن یک دستگاه ساعت اپل واچ بر روی دستمان می‌تواند کمک بزرگی در صورت دزدیده شدن وسایل باارزشمان باشد.

اخبار مرتبط: