پس از پیروزی شرکت Masimo در دادگاه و اعلام اپل، از امروز توقف فروش اینترنتی اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ در آمریکا آغاز شده است و از ۲ روز دیگر امکان خریداری حضوری آن هم وجود ندارد.

اوائل آبان ماه بود که خبر شکایت شرکت Masimo از اپل به‌دلیل نقض حق اختراع تکنولوژی اندازه‌گیری اکسیژن خون که در اپل واچ استفاده شده بود منتشر شد. جو کیانی، مدیر ایرانی آمریکایی این شرکت مدعی بود که اپل این فناوری را کپی برداری کرده است و باید فروش محصولات اپل واچ متوقف شود. با رای دادگاه مشخص شد که اپل نمی‌تواند اپل واچ ۹ و اپل واچ اولترا ۲ را پس از تولید به آمریکا وارد کرده یا آنها را بفروشد. طی هفته گذشته، اپل به‌صورت رسمی اعلام کرد که فروش تمام اپل واچ‌هایی که فناوری اندازه‌گیری اکسیژن خون دارند در آمریکا به‌زودی متوقف می‌شود و مشتریان دیگر نمی‌توانند این محصول را خریداری کنند. اکنون و با سر رسیدن تاریخ مشخص شده، فروش اپل واچ‌ها به‌صورت رسمی متوقف شده است.

از امروز صبح، با مراجعه به وب‌سایت اپل برای خریداری ساعت هوشمند این شرکت، مشتریان آمریکایی علاوه‌بر اینکه امکان خرید اپل واچ ۹ را ندارند، نسخه‌های ۷ و ۸ هم در وب‌سات موجود نیست تا علاقمندان کار سختی برای تهیه ساعت هوشمند اپل داشته باشند. البته اپل پیش از این اعلام کرد که با عرضه به‌روزرسانی نرم‌افزاری این مشکل را رفع خواهد کرد، بااین حال شرکت ماسیمو گفته بود تا تکنولوژی سخت‌افزاری آن باید حذف شود و در غیر این‌صورت رضایت نخواهد داد.

اپل واچ اولترا در ایالات متحده ممنوع شد

باوجود توقف سفارش اینترنتی اپل واچ ۹ و اولترا ۲، خرید حضوری آن تا ۲ روز دیگر ادامه دارد. بااین حال پس از گذشت ۲ روز، حتی کاربران امکان خرید حضوری را هم نخواهند داشت. البته فروش آن توسط فروشگاه‌های شخص ثالث مانند walmart و Best Buy ادامه دارد و تا زمانی که موجودی آنها به‌اتمام برسد ادامه خواهد داشت.

جو کیانی پیشنهاد مذاکره داده تا با دریافت خسارت، فروش اپل واچ ادامه پیدا کند. علاوه‌بر آن شرکت اپل می‌خواهد پنجم دی ماه درخواست تجدید نظر کرده تا فروش را از سر بگیرد. درصورتی که اپل نتواند این مسئله را رفع کند، توقف فروش اپل واچ ۹ و اولترا ۲ تا آگوست ۲۰۲۸ ادامه خواهد داشت که احتمالا ضربه بزرگی به آمار فروش ساعت هوشمند در سال ۲۰۲۴ وارد می‌کند. البته این مسئله فعلا فقط بازار آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و باید دید آیا در آینده به مناطق بیشتری گسترش می‌یابد یا نه.

نظر شما چیست؟ آیا در این دعوای حقوقی حق را به شرکت Masimo می‌دهید یا طرفدار اپل هستید؟ نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: