عینک واقعیت ترکیبی اپل قرار است سال ۲۰۲۴ عرضه شود، بر این اساس اطلاعاتی منتشر شده که نشان می‌دهد ویژن پرو در سه نسخه با باتری‌های مختلف عرضه خواهد شد.

۲۰ اردیبهشت ماه در رویداد WWDC اپل از ویژن پرو رونمایی کرد که در حقیقت عینک AR/VR همراه با سنسور‌ها و دوربین‌های مختلف انقلابی در صنعت گجت‌های هوشمند ایجاد خواهد کرد. یکی از نکات جالب در طراحی این هدست جدا بودن باتری برای سبک‌تر شدن هدست و راحت‌تر کردن استفاده طولانی مدت بود.

چند روز پیش اپل یک به‌روزرسانی جدید از سیستم‌عامل ویژن پرو عرضه کرد که به‌ لطف آن به‌روزرسانی فریمور ممکن شد. در به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل، شماره مدل‌های باتری خارجی ویژن پرو وجود دارد که مشخص می‌شود چه نسخه‌ای از باتری روی دستگاه قرار گرفته است.

مدل باتری ویژن پرو اپل A2781 است، اما در این سیستم‌عامل نام دو مدل دیگر A2988 و A2697 هم قابل مشاهده است که توسط افشاگر توییتر به نام «Aaronp613» مطرح شد.

اپل ویژن پرو با سه مدل باتری مختلف

البته هنوز معنی ۳ ظرفیت مختلف مشخص نیست، اما می‌تواند مدل‌های مختلف با توجه به مناطق با ولتاژ برق متفاوت باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که ۳ باتری با ظرفیت‌های مختلف برای آن عرضه شود. البته اپل در رویداد WWDC اعلام کرد که باتری خارجی هدست به صورت عادی قابلیت جداسازی ندارد و درگاه تایپ سی روی باتری برای شارژ و استفاده از برق مستقیم استفاده خواهد شد.

این هدست سال ۲۰۲۴ با قیمت ۳۵۰۰ دلار روانه بازار خواهد شد، البته پیش از این اخباری مبنی بر استفاده از تکنیک‌های مختلف برای عرضه نسخه ارزان‌تر عینک واقعیت ترکیبی اپل شنیده می‌شد. همچنین در آخرین اخبار تحلیل‌گر اپل، مارک گورمن مدعی شده بود علاوه بر شکست احتمالی این پروژه، عرضه آن در بازارهای دیگر و احتمالا ایران تا سال ۲۰۲۵ به طول می‌انجامد.

اخبار مرتبط: