اپل برای کاهش هزینه ساخت عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو به‌دنبال همکاری با سامسونگ و ال‌جی برای تولید نمایشگرهای WOLED + CF با قیمت ارزان‌تر است.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی اپل برای تولید عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو هزینه 1542 دلاری می‌کند که نشان‌دهنده سود کلان کوپرتینویی‌ها در فروش هریک از نسخه‌های این گجت پوشیدنی محسوب می‌شود! منابع خبری می‌گویند بخش عمده‌ای ازاین هزینه صرف خرید صفحه‌نمایش‌های micro-LED می‌شود، اما اپل قصد دارد ساخت مدل اقتصادی ویژن پرو و نسل دوم از چندین زنجیره‌تامین استفاده کند تا قیمت ساخت عینک‌های واقعیت ترکیبی به‌شکل قابل‌توجهی کاهش یابد؛ ازاین‌سو، احتمالا همکاری جدیدی را با سامسونگ و ال‌جی آغاز خواهد کرد.

یک کاربر سرشناس به‌نام Brad Lynch در شبکه اجتماعی X گفن اپل برای کاهش هزینه‌های مربوط به نمایشگر و ساخت نسخه‌های ارزان‌تر ویژن پرو باید با سامسونگ و ال‌جی همکاری کند؛ متن پست نشان می‌دهد اپل در فکر نمایشگر 2.1 اینچی WOLED + CF است. پیش‌تر گزارش‌هایی از تمرکز اپل روی ساخت نسخه‌ ارزان‌قیمت از ویژن پرو منتشر شده بود، چراکه توسعه‌ نسل بعدی عینک واقعیت ترکیبی نسل دوم به‌حالت تعلیق درآمده‌است.

ویژن پرو همکاری سامسونگ و ال‌جی

طی سال‌های گذشته، سامسونگ و ال‌جی پنل‌های OLED مختلفی را به‌صورت برای اپل ساختند و از تجربه‌ بالایی دراین‌زمینه برخوردارند؛ تنها مشکل آن‌است‌که هردو کمپانی احتمالا توانایی برآوردن نیازهای اپل در زمینه‌ تولید نمایشگر WOLED + CF را نداشته باشند. ال‌جی هنوز خط تولید این نوع نمایشگر را راه‌اندازی نکرده و ساخت آن از پایه می‌تواند با مشکلاتی همراه باشد؛ به‌عنوان‌مثال، سامسونگ خط تولید مناسبی دارد، اما برای برآوردن نیازهای دیگر شرکت‌ها طراحی شده و با مشخصات موردنظر اپل مطابقت ندارد.

پیش‌تر شایعاتی در مورد مذاکره‌ اپل با تولیدکنندگان نمایشگر چینی SeeYA و BOE برای ورود به این پروژه شنیده می‌شد، اما طبق شایعات جدیدبه‌نظر می‌رسد این مذاکرات بی‌نتیجه بوده است. عرضه‌ نسخه‌ ارزان‌قیمت اپل ویژن پرو برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده و باید ببینیم آیا اپل تا آن زمان می‌تواند تمام مشکلاتش را حل کند یا باید منتظر نسل بعدی عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو در سال‌های دور باشیم.