انتظار می‌رود پس پایان مراسم WWDC که قرار است در تاریخ 10 ژوئن (21 خرداد) برگزار شود، شاهد انتشار جهانی ویژن پرو در هفت ناحیه مختلف باشیم و بالاخره این محصول، در بازارهای مختلف جهان نیز در دسترس کاربران و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

هدست واقعیت مجازی ویژن پرو به دنبال عرضه، تعریف و تمجیدهای فراوانی دریافت کرده و بسیاری از منتقدان آن را انقلابی در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌دانند. با این حال، این دستگاه هنوز نتوانسته به دست مشتریان در سراسر جهان برسد. چند هفته قبل، گزارشی از جانب تحلیلگری به نام مینگ‌چی‌کو منتشر شد که در طی آن، اعلام کرد محموله‌های جهانی این هدست در سال 2024 قرار است بین 400 تا 450 هزار دستگاه باشد. در این گزارش، اطلاعات مهمی نهفته است که در مورد انتشار جهانی ویژن پرو خبر می‌دهد.

مینگ چی‌کو این آمار را که بر اساس تحلیل‌هایش به دست آورده بود ویرایش نکرده و این بدین معناست که انتظار افزایش تقاضا برای هدست‌های واقعیت مجازی اپل را ندارد. با این حال، نیمه پر لیوان این است که تقاضا برای این دستگاه‌ها با کاهش نیز روبرو نشده است. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، هدست 3499 دلاری این غول آمریکایی در بازارهای خارجی نظیر ژاپن نیز احتمال دارد با عملکردی خوب روبرو شود زیرا واقعیت مجازی در این کشورها از محبوبیت بیشتری برخوردار است.

در گذشته نیز بارها اشاره شد که بزرگ‌ترین مانعی که باعث عدم تمایل کاربران به خرید اپل ویژن پرو می‌شود قیمت بسیار زیاد آن است. از طرف دیگر، حافظه این دستگاه تنها 256 گیگابایت بوده و این مقدار قابل ارتقاء نیز نخواهد بود. در حال حاضر قرار است شاهد انتشار جهانی ویژن پرو با همان هزینه بالا باشیم اما گفته می‌شود اپل در حال ساخت نسخه‌ای ارزان‌تر از این دستگاه است که برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. از طرف دیگر، اپل همچنان می‌تواند با پیش نمایشی از visionOS، سیستم عامل این دستگاه و کارایی شگفت‌انگیز آن، انگیزه خرید را در کاربران ایجاد کند.

در روزهای آینده قرار است شاهد برگزاری مراسم WWDC 2024 از سوی شرکت اپل باشیم که در آن، از آپدیت جدید سیستم عامل هدست ویژن پرو رونمایی می‌کند. باید دید این آپدیت چه تغییرات هیجان‌انگیزی را در دل خود دارد که به باعث شود کاربران و علاقمندان انگیزه و دلیل بیشتری برای خرید این دستگاه گران قیمت غول آمریکایی داشته باشند.

اخبار مرتبط: