به‌نقل از یک افشاگر سرشناس چینی، به‌نظر می‌رسد عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو به‌دلیل فناوری پیشرفته‌ای که دارد می‌تواند فروش بالایی در بازار ایالات متحده به‌ثبت برساند.

براساس آخرین اخبار، پیش‌فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو درتاریخ 19 ژانویه مصاد‌ف‌با 29 دی‌ماه آغاز می‌شود تا کاربران بتوانند قبل‌از عرضه رسمی با مراجعه‌به وب‌سایت اپل یک نسخه ازآن‌ را خریداری کنند. درحال‌حاضر، به‌‌دلیل عرضه در بازار ایالات متحده آمریکا، یک افشاگر سرشناس چینی با انتشار مقاله‌ای اعلام کرد اپل می‌تواند طی بازه‌زمانی بسیار کوتاهی حدود 80000 دستگاه به‌فروش برساند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

باتوجه‌به پیش‌بینی‌های تحلیلگر برجسته حوزه محصولات اپل، مینگ‌-چی کو، اعلام کرد به‌محض باز شدن درگاه پیش‌فروش عینک ویژن پرو در وب‌سایت رسمی اپل، این گجت پوشیدنی با استقبال گسترده هواداران مواجه خواهد شد. همچنین، این تحلیلگر چینی با انتشار پستی در شبکه اجتماعی X گفت عرضه اولیه ویژن پرو تقریبا بین 60000 تا 80000 واحد همراه می‌شود که ارزش دلاری آن حدودا 280 میلیون خواهد بود؛ بنابراین، چنین فروش ناچیزی برای اپل جبران ضررهای مالی در سال 2023 را نمی‌کند.

عینک هوشمند ویژن پرو در آمریکا

همان‌طورکه می‌دانید، میزان فروش کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد با کاهش شدیدی روبه‌رو بوده که می‌تواند برای اپل بحران شدیدی ایجاد کند، اما غول فناوری کوپرتینو قصد دارد نسل جدیدی را برای آیپدها با تراشه سیلیکونی M3 و نمایشگر OLED درنظر بگیرد تا به‌واسطه‌آن بتواند میزان عرضه‌وتقاضا را افزایش دهد؛ همچنین، اواخر سال گذشته نسل جدیدی از لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو را با خانواده پردازنده‌های M3 معرفی کرد که فروش نسبتا خوبی را در بازار جهانی تجربه می‌کنند. برهمین‌اساس، کارشناسان براین‌باورند اپل عرضه آزمایشی ویژن پرو را در بازار داخلی آمریکا انجام می‌دهد تا میزان استقبال کاربران را بسنجد.

عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو با برچسب قیمتی 3499 دلاری می‌تواند مشکلات زیادی برای فروش در بازار جهانی ایجاد کند؛ به‌خصوص زمانی‌که در بازار اروپا قیمت درصد زیادتری افزایش می‌یابد. برهمین‌اساس، پیش‌بینی‌های اولیه می‌گوید تنها تعدادی از کاربران که عاشق و شیفته محصولات غول کوپرتینو هستند روی به‌خرید ویژن پرو می‌آورند؛ همچنین، گفته‌ می‌شود سازمان‌ها و کمپانی‌ها برای تولید محتوا از آن استفاده خواهند کرد، چراکه اپل در تیزر تبلیغاتی‌اش نشان داد تمرکز این محصول روی تولید محتوای بصری است.

ازسوی‌دیگر، مینگ-چی کو می‌گوید اگر فروش عینک ویژن پرو با موفقیت‌های بزرگ روبه‌رو شود، تنها به‌دلیل تکنولوژی پیشرفته و نوآوری‌های پیشگامانه این عینک خواهد بود. همچنین، اپل برنامه‌های دیگری برای کسب درآمد بیشتر از ویژن پرو دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فروش لوازم جانی اشاره کرد. به‌عنوان‌مثال، لنزهای طبی ویژن پرو بین 99 تا 149 دلار برای کاربران هزینه دارد که برای کاربران کم‌بینا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ بنابراین غول کوپرتینو احتمالا نگران درآمد‌های حاصل از ویژن پرو نخواهد بود.

اخبار مرتبط:

AMA