اولین ویدیو از تست مقاومت ویژن پرو در برابر سقوط و ضربه منتشر شد که نشان می‌دهد نمایشگر بیرونی مقاومت تحسین‌برانگیزی دارد، اما بند و قاب دور آن چندان مقاوم نیست.

روز گذشته و پس از انتظار طولانی، ویژن پرو اپل برای کاربرانی که پیش خرید کرده بودند ارسال شد. این هدست ۳۵۰۰ دلاری روی سر قرار گرفته و با بهره‌مندی از ۲ نمایشگر 4K و سنسورهای متعدد، می‌تواند بازار عینک‌های هوشمند را متحول کند. بااین حال یکی از نکات مهم دستگاه‌های الکترونیکی، حساسیت و مقاومت فیزیکی آنها است. نه‌تنها گوشی‌های هوشمند فعلی مقاومت کمتری نسبت‌به نسخه‌های قبلی دارند، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو می‌تواند حساس‌تر باشد. درحقیقت روی بخش بیرونی این دستگاه یک نمایشگر خمیده رو به بیرون قرار گرفته است که درصورت افتادن دستگاه، امکان برخورد آن از نمایشگر تخت گوشی بیشتر است و مقاومت آن اهمیت بسیار بالایی دارد.

از سوی دیگر هدست ویژن پرو اپل در پیکربندی پایه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی ۳۵۰۰ دلار قیمت دارد که درمقایسه‌با گوشی‌های هوشمند بسیار بالاست. به‌همین دلیل مقاومت فیزیکی دستگاه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. اکنون یک یوتیوبر به‌نام AppleTrack ویدیویی را منتشر کرده که در آن ویژن پرو اپل را در معرض انواع مختلف آزمایش‌های مقاومت از برخورد با دیوار گرفته تا تست سقوط قرار داده است. در این ویدیو باوجود اینکه ویژن پرو بی‌نقص نیست، مقاومت چندان کمی نداشت و توانست به‌خوبی در برابر بیشتر آزمایش‌ها مقاومت کند.

در سناریوهای عادی مانند برخورد به دیوار یا کابینت هنگام راه رفتن در خانه با هدست، شیشه جلوی ویژن پرو پس از چندین برخورد خراشیده شده اما آسیب جدی‌ای متحمل نمی‌شود. در این آزمایش سم کول ابتدا ویژن پرو را به چشم زد و با حرکت به سمت دیوار، ویژن پرو هیچ آسیبی ندید. سپس او هدست را درآورد و با آن به دیوار اتاق ضربه زد که باعث شد کمی خط و خش بردارد. باوجود اینکه دوربین، شیشه روی نمایشگر بیرونی و لنزها در این مرحله سالم مانده بودند، بلندگوی سمت راست از کار افتاد. به‌نظر می‌رسید اتصال بین ۲ بلندگو از هم قطع شده بود که یک نقطه ضعف به‌حساب می‌آید.

به‌جز قطع اتصال اسپیکر سمت راست، هدست مقاومت خوبی داشت و در ادامه چند بار افتادن روی فرش هم آسیبی به آن وارد نکرد. البته پس از چندین ضربه اسپیکرها باز هم دچار آسیب شده و به‌نظر می‌رسد اپل در طراحی اسپیکرها چندان موفق نبوده است. علاوه‌بر آن قاب دور که روی چشم قرار می‌گیرد تا نور اضافی وارد نشود محکم نیست و مدام از جای خود در می‌آید. این قاب با استفاده از آهنربا متصل شده، اما اتصال مغناطیسی آن چندان قدرتمند نیست و به‌همین دلیل هنگام ضربه می‌افتد.

پس از آن هدست چند بار از ارتفاع سه‌متری رها شد که در هر مرحله دستگاه بیشتر از قبل آسیب دید. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که دستگاه نتواند در برابر این آسیب مقاومت کند و پس از چند بار رها شدن، شیشه نمایشگر بیرونی به‌صورت کامل خورد شد. همچنین پس از جدا کردن شیشه تمامی سنسورها و دوربین‌های زیر آن مشخص شد، بااین حال نمایشگر هیچ آسیبی ندیده بود و بدون مشکل کار می‌کرد. البته درمیان آزمایش سقوط، اسپیکر دوم هم از کار افتاد تا دیگر هیچ صدایی منتقل نشود.

درمجموع، نمایشگر بیرونی ویژن پرو مقاومت بسیار بالایی داشت، اما قاب دور آن به‌راحتی جدا شده و بند دور سر بسیار حساس بود که احتمال از کار افتادن اسپیکر را بیشتر از قبل بالا می‌برد. همچنین با برداشته شدن شیشه محافظ روی نمایشگر بیرونی، روشنایی آن افزایش یافت که باعث شد محتوای مورد نظر با وضوح بیشتری دیده شود.

اخبار مرتبط: