گزارش‌ها نشان می‌دهد برخی کاربران در فروشگاه‌های آنلاین عینک ویژن پرو را با قیمت‌های گزاف 5000 تا 10000 دلار در بازار جهانی به‌فروش می‌رسانند که می‌تواند باعث ایجاد نگرانی‌ها شود.

اواخر هفته‌گذشته، پیش‌فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو ازطریق وب‌سایت رسمی اپل با ظرفیت 80,000 دستگاه آغاز شد، اما برخلاف انتظارات غول کوپرتینو، آمار استقبال کاربران از اولین گجت پوشیدنی 3499 دلاری این کمپانی بسیار خیره‌کننده بود و توانست از مرزهای 180,000 واحد عبور کند. برهمین‌اساس، پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد فروش 500 هزار نسخه برای سال 2024 چالشی برای اپل ایجاد نخواهد کرد؛ بااین‌حال باید به‌یاد داشته باشیم سرعت و نمودار فروش ثابت باقی نمی‌ماند و طی هفته‌های آینده تقاضا برای خرید ویژن پرو کمتر زمان‌حال می‌شود.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، تعداد زیادی از فروشندگان متفرقه عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را با قیمت‌های عجیب‌وغریبی در پلتفرم‌های مختلف مانند eBay یا StockX به‌فروش می‌رسانند که نشان می‌دهد بازار سیاه این محصول فوق‌پیشرفته آغاز شده‌است. همان‌طورکه می‌دانید، تولید این محصول برای سال 2024 میلادی و سال‌های آینده با محدودیت چشمگیری عرضه می‌شود، چراکه اپل قصد ندارد کیفیت را قربانی کیمیت بکند. اکنون، افراد سودجو گجت پوشیدنی 3499 دلاری را با قیمت بسیار گزاف‌تر در بازار ایالات متحده آمریکا و جهانی به‌فروش می‌رسانند.

 ویژن پرو

تحلیلگر سرشناش حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ با انتشا پستی در شبکه اجتماعی X اعلام کرد فهرست وب‌سایت StockX نشان می‌دهد یکی از کاربران نسخه یک ترابایتی عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به‌قیمت 9999 دلار به‌فروش می‌رساند؛ بااین‌حال، به‌یاد داشته باشید، اپل این محصول را در بازار داخلی آمریکا 3899 دلار قیمت‌گذاری کرده‌است، اما هنوز زمان دقیق عرضه در بازار و ارسال درب منازل کاربران مشخص نیست، چراکه ارسال محصولات به‌ترتیب و طی یک‌ بازه‌زمانی انجام می‌شود؛ بنابراین اگر قصد خرید دارید می‌توانید به‌چندین برابر قیمت از بازار آزاد آن را تهیه کنید.

علاوه‌براین، جست‌وجوهای بیشتر نشان می‌دهد تعدادی از کاربران نسخه‌های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی را با با قیمت‌های پایین‌تر برای فروش گذاشته‌اند؛ به‌عنوان‌مثال، کاربری نسخه پایه را با قیمت 5000 دلار پیش‌فروش می‌کند که تقریبا 45 درصد بیشتر قیمت واقعی محسوب می‌شود. ازسوی‌دیگر، وضعیت در فروشگاه آنلاین eBay تفاوت چندانی ندارد و کانفیگ پایه با قیمت 4500 دلار یعنی 1000 دلار بیشتر از نرخ واقعی دستگاه معامله می‌شود؛ هنگام نگارش این‌ مقاله، پایین‌تری قیمتی که برای عینک ویژن پرو اپل پیدا شد همان 4500 دلاری بود که در eBay ثبت شده‌است.

قیمت  ویژن پرو

شاید این‌موضوع را بسیار از کاربران ندانند، اما عینک ویژن پرو برای همگا‌م‌سازی با سایر محصولات و استفاده از اپ‌استور اختصاصی نیاز به شناسه کشور ایالات متحده آمریکا دارد؛ بنابراین، خرید عینک ویژن پرو با قیمت 10000 دلار توسط کاربران در سایر کشورهای جهان بیهوده خواهد بود؛ مگرآنکه با هماهنگی‌ اشخاصی بتوانند از قابلیت‌های دستگاه بهره‌مند شوند، اما چنین کاری بسیار دشوار و وقت‌گیر است. درنهایت، تحلیلگر چینی، مینگ-چی کو اظهار کرد کاربران باید تا یک‌ماه پس‌از زمان عرضه واقعی در ماه مارس صبور باشند تا دستگاه‌ها به درب منازل‌شان ارسال شود.

اخبار مرتبط: