شرکت چینی EmdoorVR عینک واقعیت ترکیبی Vision SE را با الهام از طراحی هدست ویژن پرو اپل به‌عنوان جانشین ارزان راهی بازار کرد که با قیمت ۲۸۰ دلاری توانسته موفقیت زیادی در بازار چین کسب کند.

هدست ویژن پرو اپل یکی از بزرگ‌ترین محصولات حوزه تکنولوژی جهان به‌حساب می‌آید که طی چند سال اخیر معرفی شده است. شرکت اپل باتکیه‌بر سخت‌افزار قدرتمند و محبوبیت برند توانست بیش از ۲۰۰ هزار نسخه از این هدست را به‌صورت پیش‌فروش عرضه کند که آمار بسیار موفقیت‌آمیزی درمقایسه‌با انتظارات به‌حساب می‌آید. بااین حال قیمت ۳۵۰۰ دلاری آن علامت سوال بزرگی در ذهن خریداران ایجاد می‌کند، به‌ویژه اینکه هدست متا کوئست ۳ با قیمت ۵۰۰ دلاری راهی بازار شده است. اکنون گزارشی از چین منتشر شده که نشان می‌دهد یک عینک هوشمند توانسته به‌واسطه قیمت پایین محبوبیت زیادی کسب کند.

عینک هوشمند Vision SE شرکت EmdoorVR با طراحی مشابه ویژن پرو اپل راهی بازار شده است. این دستگاه تنها ۲۸۰ دلار قیمت دارد که ۸ درصد ویژن پرو ۳۵۰۰ دلاری به‌حساب می‌آید. شی چینگ، مدیرعامل EmdoorVR معتقد است باوجود عملکرد ضعیف‌تر، این هدست یک محصول هوشمندانه برای جلب مشتریان باتوجه به موج علاقه می‌داند. این هدست از نمایشگر ۵.۵ اینچی پشتیبانی می‌کند، البته خبری از سنسورهای پیچیده تشخیص حرکت دست و ردیابی چشم ویژن پرو نیست. بااین حال فقط عینک واقعیت مجازی نیست و از قابلیت‌های عینک واقعیت افزوده هم پشتیبانی می‌کند.

قیمت عینک اپل ویژن پرو

شی چینگ در مصاحبه خود شباهت بین Vision SE با ویژن پرو اپل را تایید کرد و گفت عینک هوشمند چینی شباهت‌های زیادی به هدست اپل دارد که به شهرت شنژن برای تقلید فناوری می‌افزاید. بااین وجود او به همه اطمینان داد که تمامی مبانی قانونی برای ثبت اختراع پوشانده شده تا از هر گونه مشکل قضایی جلوگیری شود. پیش از این صنعت عینک هوشمند رونق چندانی نداشت، اما با عرضه چند نسخه کوئست شرکت متا و ورود غول کوپرتینو به این بازار، اکنون خوش بینی‌هایی نسبت‌به آینده صنعت وجود دارد.

پیش از این شرکت EmdoorVR با ساخت هدست‌های واقعیت مجازی (VR) برای سایر شرکت‌ها شناخته می‌شد، از Vision SE به عنوان اولین محصول برند خود برای ورود به بازار عینک هوشمند استفاده کرد. به نظر می‌رسد این استراتژی در زمان معرفی ویژن پرو اپل اتخاذ شده است و Vision SE درست زمانی که دنیای فناوری در حال تجربه ویژن پرو است، راهی بازار شد. حرکت اپل به سمت عینک هوشمند، توسعه‌دهندگان بیشتری را جذب می‌کند و ممکن است نحوه تعامل ما با محتوای دیجیتال را تغییر دهد. بااین اوصاف هدف EmdoorVR معرفی و اضافه شدن به بخش رقابتی و سازگاری با تغییرات بازار است. باید منتظر عرضه این محصول در بازار داخلی باشیم تا استقبال مشتریان را ببینیم.

اخبار مرتبط: