باگذشت چند هفته و باوجود آمار فروش موفق ویژن پرو اپل در آمریکا، بازخورد کاربران از جمله عمر شاهین، مدیر مایکروسافت ورد منتشر شده که نشان می‌دهد این دستگاه جای زیادی برای بهبود دارد.

چند هفته قبل شرکت اپل اولین عینک واقعیت ترکیبی را با نام ویژن پرو راهی بازار کرد. این هدست که فقط برای کاربران آمریکایی عرضه شد توانست آمار فروش ۲۰۰ هزار نسخه را به‌صورت پیش‌خرید به‌ثبت رساند و عملکرد آن در بازار بسیار موفقیت آمیز بود. این دستگاه با ترکیب قابلیت‌های عینک واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) و قیمت ۳۵۰۰ دلاری راهی بازار شد و به‌لطف برند اپل توانست خریداران زیادی پیدا کند. البته نگرانی‌هایی درباره استفاده از هدست در زندگی روزمره مانند هنگام رانندگی وجود دارد که واکنش مقامات آمریکایی را به‌همراه داشت.

اکنون و با گذشت چند هفته از عرضه و از بین رفتن هیجان اولیه کاربران، بازخورد متعادل‌تری درباره هدست اپل منتشر شده که نشان می‌دهد برخی از کاربران چندان هم از ویژن پرو راضی نیستند. یکی از آنها عمر شاهین، مدیر مایکروسافت ورد است که اخیرا نظر خود را درباره استفاده از این دستگاه طی پرواز طولانی از سیاتل تا دبی به اشتراک گذاشت. وی در ابتدا از تطبیق‌پذیری دستگاه کاملا راضی بود و قابلیت تبدیل محیط هواپیما به یک محیط شخصی را تحسین برانگیز دانست. او سیستم سرگرمی ویژن پرو را بسیار بهتر از سیستم‌های سنتی می‌داند که تجربه کم‌نظیری در اختیار می‌گذارد.

نقد اپل ویژن پرو

بااین حال تمامی نکات ویژن پرو مثبت نیستند و عمر شاهین در ادامه به برخی از آنها اشاره کرد. او معتقد است وزن این دستگاه زیاد است که باعث خستگی گردن می‌شود. همچنین در‌صورت استفاده طولانی مدت، چشم هم خسته می‌شود که ۲ مشکل بزرگ به‌حساب می‌آیند. وی برای بهبود صدا در طول پرواز تصمیم گرفت از هدفون ایرپادز پرو اپل موقع استفاده از عینک هوشمند بهره ببرد، زیرا هدفون ایرپادز مکس حجم بسیار زیادی داشته و کنار ویژن پرو به‌خوبی قرار نمی‌گیرد. او تاکید کرد که این دستگاه نسبت‌به یک مجموعه سرگرمی گران‌قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تر است و باوجود اینکه دستگاه بی‌نقص نیست و مشکلات آن باید رفع شود، ارزش خرید بالایی دارد.

درانتها، هدست ویژن پرو اپل تاثیر زیادی در صنعت تکنولوژی گذاشته و به‌لطف ویژگی‌های تحسین برانگیز توانسته به آمار فروش بالایی دست یابد. بااین حال نظرات درباره دستگاه متفاوت است؛ برخی از کاربران با تمرکز بر قابلیت‌های عینک هوشمند، رضایت دارند و برخی دیگر مشکلات فیزیکی را مانع اساسی برای استفاده از آن می‌دانند.

اخبار مرتبط: