با انتشار بتای iOS 18.1 برای آیفون‌ 16 و 16 پرو، دنیای جدیدی از امکانات و ویژگی‌های جذاب برای کاربران باز می‌شود.

اپل به زودی نسخه جدید سیستم‌عامل آیفون یعنی iOS 18 را منتشر می‌کند. این نسخه تغییرات ظاهری زیادی دارد و جذاب‌تر شده است، اما یک ویژگی مهم آن یعنی هوش مصنوعی اپل، فعلاً آماده نیست. شرکت گفته است که این ویژگی خاص در ماه مهر با انتشار نسخه 18.1 iOS عرضه خواهد شد.

در همین راستا، اپل نسخه آزمایشی سوم (بتای 3) از iOS 18.1 را برای برنامه‌نویسان منتشر کرده است. این نسخه جدید، از آیفون‌های 16 پرو نیز پشتیبانی می‌کند. اگر شما یک برنامه‌نویس هستید و می‌خواهید این نسخه آزمایشی را روی آیفون خود نصب کنید، می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی این کار را انجام دهید. کافی است به بخش به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار بروید و گزینه به‌روزرسانی‌های بتا را انتخاب کنید. سپس، آخرین نسخه را دانلود و نصب کنید.

بتای iOS 18.1 برای آیفون‌ 16 و 16 پرو

اپل در آخرین نسخه آزمایشی سیستم‌عامل آیفون iOS 18.1 قابلیت‌های هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرده است. این قابلیت‌ها در ابتدا برای آیفون 15 پرو طراحی شده بودند، اما حالا کاربران آیفون‌ 16، 16 پلاس، 16 پرو و 16 پرو مکس هم می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این نشان می‌دهد که اپل قصد دارد هوش مصنوعی را به عنوان یک ویژگی اصلی در تمام آیفون‌های جدیدش قرار دهد.

با به‌روزرسانی به iOS 18.1، شما می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مختلفی استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید از ابزارهای نوشتن کمک بگیرید تا متن‌های بهتری بنویسید، عکس‌هایتان را با ابزارهای هوش مصنوعی بهبود ببخشید یا متن‌های طولانی را خلاصه کنید. همچنین، دستیار صوتی سیری هم تغییراتی کرده است، اما هنوز از آخرین مدل‌های زبان استفاده نمی‌کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل قرار است به طور مداوم با به‌روزرسانی‌های جدید بهبود پیدا کنند. برخی از این ویژگی‌های جدید ممکن است تا اوایل سال آینده عرضه شوند، اما اکثر آن‌ها تا پایان امسال در دسترس خواهند بود. اپل اعلام کرده است که نسخه جدید سیستم‌عامل آیفون iOS 18.1 در ماه مهر منتشر خواهد شد و این نسخه، اولین قدم برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی پیشرفته در آیفون‌ها است. به همین دلیل، به زودی شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در این زمینه خواهیم بود.