براساس آخرین گزارش‌ها، برنامه اپل تغییر کرده و این هفته به‌جای رونمایی از نسخه‌های مختلف آیپد قرار است شاهد رونمایی از قلم هوشمند اپل pencil 3 باشیم.

پیش از این شایعات متعددی درباره معرفی نسخه‌های جدید آیپد شامل آیپد ایر، آیپد مینی و نسخه عادی آیپد در این هفته منتشر شده بود، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد قرار نیست این دستگاه‌ها این هفته معرفی شوند و رونمایی از آنها حداقل چند هفته با تاخیر صورت می‌گیرد. براساس گزارش منتشر شده از افشاگر ژاپنی، Mac Otakara شرکت اپل می‌خواهد این هفته به‌جای آیپدهای جدید، از نسخه نسل سوم قلم هوشمند اپل pencil 3 رونمایی کند. همچنین او مدعی شد این نسخه از قلم هوشمند اپل از نوک آهنربایی قابل تعویض بهره می‌برد، گزارشی که پیش از این هم در اینترنت به گوش می‌رسید.

apple pencil 3

مثلا ماه گذشته، افشاگر ایکس (توییتر) Majin Bu مدعی شده بود قطعات متعددی برای نوک قلم هوشمند apple pencil در نظر گرفته شده تا طراحان بتوانند از ابزارهای متعدد برای خلق اثر هنری خود بهره ببرند. اپل هشتم آبان ماه ۱۳۹۷ از نسخه فعلی قلم هوشمند یعنی apple pencil 2 رونمایی کرد که از نوک غیر آهنربایی و یک نوک ذخیره‌ای برای تعویض بهره می‌برد. با وجود بهره‌مندی از نوک غیر آهنربایی، در بدنه این دستگاه از آهنربا استفاده شده بود و بنابراین این دستگاه قابلیت چسبیدن به نسخه‌های ۲۰۱۸ به بعد آیپد پرو، ۲۰۲۰ به بعد آیپد ایر و آخرین نسخه آیپد مینی را دارد و اکنون با قیمت ۱۳۰ دلار قابل خریداری است.

جالب است بدانید اپل درکنار فروش آن، فروش نسخه اول را متوقف نکرده و اولین نسخه قلم هوشمند apple pencil که سال ۲۰۱۵ عرضه شد و از درگاه لایتنینگ بهره می‌برد کماکان با قیمت ۱۰۰ دلاری عرضه می‌شود، بنابراین احتمالا پس از عرضه نسخه بعدی قلم هوشمند اپل pencil 3 عرضه نسخه قبلی متوقف نخواهد شد. گفته می‌شود درگاه تایپ سی در apple pencil 3 تعبیه شده تا با بقیه محصولات این شرکت مانند سری آیفون ۱۵ متناسب باشد.

اخبار مرتبط: