یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که پس از سری گلکسی S22 اولترا به این سری اضافه شد، قلم اس پن بود. این قلم در گذشته فقط در سری نوت سامسونگ استفاده می‌شد اما پس از پایان رسمی این سری، سامسونگ آن را به گوشی‌های S خود اضافه کرد. حالا کاربران از مشکلات قلم گلکسی S23 اولترا شکایت‌هایی دارند که نشان می‌دهد سامسونگ آنطور که باید، روی نرم‌افزار دستگاه‌های خود کار نکرده است.

پیام‌ها و پست‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد کاربران زیادی با مشکلات قلم گلکسی S23 اولترا روبه‌رو هستند. طبق شکایت‌های منتشر شده، زمانی که کاربر قلم را از جایگاه خود خارج می‌کند، پیامی روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود که اعلام می‌کند قلم به دستگاه متصل نیست. در این مرحله کاربران برای اتصال دستگاه به قلم دوباره باید آن را وارد جایگاه خود کنند و چند لحظه صبر کنند.

برخی از کاربران هم در این میان اعلام کردند که قلم دستگاه آن‌ها اصلا متصل نمی‌شود. راه حل‌های زیادی برای این مشکل منتشر شده که هرکدام برای برخی از کاربران کار می‌کند. یکی از راهکار‌ها این است که به تنظیمات مراجعه کنید و گزینه keep S Pen connected را روشن کنید. این گزینه در حقیقت به این معناست که دستگاه وقتی که قلم را در جایگاه خود وارد می‌کنید، آن را برای کاهش مصرف باتری خاموش نمی‌کند.

طراحی S-Pen سامسونگ گلکسی S23 اولترا

این گزینه دربخش اس پن وجود دارد و روشن کردن آن باعث می‌شود باتری دستگاهتان زودتر خالی شود. اما این راه حل برای بسیاری از کاربران به خوبی عمل کرده و مشکل را تا حدودی رفع کرده است. البته به دلیل استفاده از باتری بسیار کوچکی در قلم، تاثیر این کار روی باتری چندان چشمگیر نیست. راهکاری که برخی از کاربران دیگر پیشنهاد کرده‌اند، ریست کردن اس پن است. برای رفع کردن مشکلات قلم گلکسی S23 اولترا شما می‌توانید به تنظیمات قلم مراجعه کنید و با کلیک روی سه نقطه بالای صفحه، قلم خود را ریست کنید. البته قلم می‌تواند بدون اتصال به دستگاه هم کار کند اما برای استفاده از ویژگی‌های خاص، شما باید آن را متصل کنید. احتمالا سامسونگ به زودی آپدیت نرم‌افزاری را برای حل این مشکل منتشر می‌کند اما تا آن زمان، باید از راه‌حل‌های قید شده استفاده کنید.

اخبار مرتبط: عینک های گلکسی سامسونگ در راه است