اپل گواهی پتنت جدیدی را برای تشخیص سطح استرس کاربر ثبت کرده است که با شناسایی محیط‌ها و شرایط فیزیکی و بیولوژیکی می‌تواند قبل از بالا رفتن استرس آن را پیش‌بینی کند.

قبل از عرضه هر محصول یا قابلیت جدید، شرکت سازنده باید گواهی‌های مختلف آن را به ثبت برساند. مثلا دیروز خبر ثبت عینک هوشمند سامسونگ با نام سامسونگ گلس منتشر شد که نشان می‌دهد طی چند روز آینده تولید انبوه آن آغاز می‌شود. اکنون گزارشی مبنی بر ثبت حقوق تجاری و اختراع محصولی جدید توسط اپل منتشر شده که سطح استرس کاربر را شناسایی می‌کند.

براساس اطلاعات منتشر شده از اداره مالکیت حقوقی چین (Chinese State Intellectual Property Office)، شرکت اپل امروز حق اختراع «تشخیص فشار» را ثبت کرد. در توضیحات پتنت آمده است که سطح استرس کاربر می‌تواند تاثیر زیادی روی تجربه او هنگام مشاهده یک محتوا در دستگاه‌های الکترونیکی داشته باشد و آگاهی از میزان استرس می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد. مثلا هنگام استفاده از گوشی برای مشاهده ویدیو آموزشی یا سرگرمی، یادگیری مهارت جدید، خواندن متن، بازی ویدیویی یا تعاملات اجتماعی می‌تواند انجام این کارها را آسان‌تر کرده و تجربه او را لذت‌بخش‌تر کند. همچنین این سیستم تضمین می‌کند محتوا به‌گونه‌ای ارائه نمی‌شود که استرس کاربر را بیشتر از قبل افزایش دهد. در ادامه خلاصه‌ای از این فناوری مشاهده می‌شود:

  • قابلیت قرارگیری در دستگاه‌های مختلف اپل برای شناسایی و تشخیص سطح استرس کاربر
  • ثبت اطلاعات بیولوژیکی کاربر درطول یک تجربه در محیط برای تنظیم
  • تشخیص شرایط به‌وجود آمده هر استرس با داده‌های سنسور محیطی برای درک بهتر تاثیر آنها روی کاربر
  • تعیین سطح استرس کاربر در طول یک تجربه براساس داده‌های فیزیولوژیکی محیطی
  • ارائه مکانیزم‌های عکس‌العمل در حین تجربه استرس با توجه به سطح آن
اختراع جدید اپل برای تشخیص سطح استرس

این سیستم به‌گونه‌ای طراحی شده تا ویژگی‌های تخصصی سلامتی را در اختیار کاربر قرار دهد. این فناوری جدید می‌تواند با استفاده از اطلاعات ثبت شده در هر موقعیت استرس‌زا و تحلیل شرایط محیطی، سطح استرس را با دقت بالایی پیش‌بینی کرده و به کاربر هشدار دهد. به‌این ترتیب از افزایش استرس کاربر جلوگیری کرده و با بالا بردن آرامش، سلامت روان او را تضمین کند. همچنین باتوجه به پتنت ثبت شده این فناوری از یک سنسور برای شناسایی سطح استرس بهره می‌برد. در انتها یادآوری می‌شود که فعلا فقط یک پتنت از این فناوری ثبت شده است و احتمال آن وجود دارد که هیچ‌گاه اپل آن را توسعه ندهد.

نظر شما چیست؟ آیا اپل در آینده این فناوری را در اپل واچ یا آیفون مورد استفاده قرار می‌دهد یا این فناوری هم به فراموشی سپرده می‌شود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: