نقش تیم‌کوک در پیشرفت شرکت اپل غیرقابل انکار است اما حالا شایعاتی در مورد برنامه‌هایی برای جایگزینی مدیرعامل اپل به گوش می‌رسد.

در ده سال گذشته اپل پیشرفت چشمگیری داشته و توانسته محصولات خاصی را تولید و وارد بازار کند. این شرکت توانست با معرفی محصولاتی مثل ایرتگ و مگ‌سیف توجه تمامی کاربران را به خود جلب کند و نام خود را به عنوان اولین شرکت تریلیون دلاری ثبت کند. البته در تمامی این مراحل، تیم کوک به عنوان مدیرعامل این شرکت، نقش مهمی را ایفا کرد و حتی ممکن بود که این پیشرفت بدون او رخ ندهد.

کوک در سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد در ده سال آینده از شرکت اپل جدا شود و شخص دیگری را جایگزین خود کند. در دو سال گذشته در مورد این موضوع حرفی زده نشده بود و مشخص نبود که برنامه شرکت برای استعفای تیم کوک چیست. اما حالا کوک شخصا اعلام کرده که جایگزین او، شخصی از داخل شرکت اپل خواهد بود.

او این موضوع را با هیئت مدیره در میان گذاشته و آن‌ها هم نه تنها یک جایگزین، بلکه یک لیست از جایگزین‌های احتمالی را پیشنهاد داده‌اند. یکی از مهم‌ترین ملاک‌های مورد نیاز این شرکت برای انتخاب مدیرعامل جدید، سابقه طولانی او در شرکت اپل است تا به این شکل، از نشت اطلاعات و فاش شدن جزئیات مهم جلوگیری شود.

نظرات تیم کوک در آیفون 15

این موضوع به تازگی توسط شخص تیم کوک در یک پادکست بیان شد. او اعلام کرد که اپل در حال کار روی جایگزینی او در آنیده است و برای این کار، برنامه دقیقی دارد. البته در این بخش نام خاصی اعلام نشد اما کوک اعلام کرد که در زمان کار خود، افرادی را برای جایگزینی آماده کرده تا بتوانند شرکت اپل را به موفقیت‌های بیشتری برسانند.

با وجود درخواست تیم کوک برای جایگزینی مدیرعامل در میان اعضای شرکت، همچنان احتمال آن وجود دارد که اپل مدیر‌عامل بعدی خود را از شرکت دیگری استخدام کند. در این پادکست از تیم کوک درباره مدت زمان همکاری او با اپل در آینده پرسیده شد اما او اعلام کرد که در این مورد برنامه خاصی ندارد و مطمئن نیست که قصد دارد تا چه زمانی با اپل همکاری کند.

مدیرعامل اپل برای بیش از یک دهه در این جایگاه حضور داشته و نام خود را به عنوان یکی از تاثیر‌گذار‌ترین اشخاص در دنیای تکنولوژی ثبت کرده است. همچنین او شخصا اعلام کرد که کار در اپل را بسیار دوست دارد و حتی نمی‌تواند زندگی خود را بدون آن تصور کند. او قرار است در سال‌های آینده با شخص جدیدی جایگزین شود اما زمان این اتفاق هنوز مشخص نیست.

مطالب مرتبط: تیم کوک با ویژن پرو Ted Lasso را تماشا کرد