به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، اپل سه آیپد مقرون‌به‌صرفه نسل جدید آیپد مینی نسل ۷، آیپد ایر و آیپد را معرفی خواهد کرد، اما هیچ‌یک از آن‌ها از تراشه جدید M3 و بهبود مشخصات سخت‌افزاری ویژه بهره‌مند نمی‌شوند.

آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری نشان می‌دهد احتمالا اپل در یک اقدام غافل‌گیرانه قصد دارد از مد‌ل‌های جدید آیپد رونمایی کند. باوجوداین، منابع خبری اشاره‌ای به عرضه آیپد ایر و آیپد مینی نسل ۷ با تراشه سیلیکونی M3 نمی‌کنند. بنابراین، خانواده جدید آیپد‌های اقتصادی و آیپد پرو با این پردازنده در سال‌جاری میلادی وارد بازار نخواهند شد و کاربران باید یک سال دیگر برای آن صبر کنند؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس گزار‌ش‌ها از وب‌سایت خبری Supercharged، روز سه‌شنبه مصادف با ۲۵ مهرماه سه آیپد مدل جدید آیپد ایر، آیپد مینی ۷ و آیپد معرفی خواهد کرد؛ منابع داخلی طی مصاحبه‌ای با این نشریه خبری عنوان کردند اپل درحال مذاکره ‌معرفی مطبوعاتی است. باتوجه‌به آن که انتظار نمی‌رود مدل‌های ۱۱ اینچی و ۱۲.۹ اینچی آیپد پرو در سه‌ماهه منتهی به سال ۲۰۲۳ رونمایی شوند، بنابراین تنها مدل‌های آیپد ایر جدید، آیپد مینی نسل ۷ و آیپد معرفی خواهند شد.

تراشه M3 اپل

همان‌گونه‌که می‌دانید، سال گذشته، آیپد ایر با تراشه سیلیکونی M1 معرفی شد که با استقبال گسترده کاربران مواجه شد، چراکه بلاخره غول ساکن کوپرتینو توانست تراشه اختصاصی خودش را جایگزین پردازنده‌های اینتل کند. با‌این‌حال طبیعی به‌نظر می‌رسد اپل از تراشه M2 برای نسل جدید استفاده کند که عملکرد رایانشی و گرافیکی بالاتری دارد. ازسوی‌دیگر، برچسب قیمتی اپل آیپد مینی نسل ۷ نزدیک به آیفون ۱۵ استاندارد و پلاس خواهد بود که ماه گذشته در مراسم واندرلاست معرفی شدند.

علاوه‌براین، شایعاتی مبنی‌بر استفاده از تراشه A17 Pro برای تبلت آیپد منتشر شد، اما به‌دلیل اقتصادی بودن این نسخه احتمال استفاده از این پردازنده قدرت‌مند نسل جدید وجود ندارد. همچنین، غول کوپرتینو قصد دارد پیمایش ژله‌ای را بهبود بخشد تا دیگر مشکلات نسل قبل که باعث آزار و اذیت طیف وسیعی از کاربران شده بود را به‌طورکامل برطرف کند. شکایات مردمی نشان می‌داد این فناوری باعث کندی شدید صفحه‌نمایش می‌شد و تجربه کاربری را بسیار نامطلوب می‌کرد.

درآخر باید دوباره اشاره کنیم این رونمایی به‌صورت مطبوعاتی خواهد بود و مراسمی به‌صورت حضوری با توسعه‌دهندگان برگزار نمی‌شود، چراکه فناوری یا سخت‌افزار به‌خصوصی در آن‌ها وجود ندارد. بنابراین معرفی مطبوعاتی می‌تواند بهترین گزینه برای اپل باشد تا تبلت‌ها بهبودیافته سال ۲۰۲۳ به‌نمایش بگذارد. یادآور می‌شویم سال آینده آیپدها از نمایشگر miniLED به OLED نقل مکان می‌کند و به‌نظر می‌رسد مدیرعامل اپل درباره آن بیشتر صحبت خواهد کرد..

اخبار مرتبط: