گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل قابلیت جدیدی را به سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1 اضافه کرده که می‌تواند آب و سایر مایعات را درون پورت USB-C دستگاه‌های مک به‌راحتی تشخیص دهد تا میزان صدمات جبران‌ناپذیر به‌پایین‌ترین حد ممکن برسد.

همان‌طورکه می‌دانید، اپل سرویس و خدمات پس‌ازفروش فوق‌العاده‌ای را به مشتریانش ارائه می‌کند، اما گاهی اوقات کاربران تلاش می‌کنند تا از خدمات این کمپانی سواستفاده کنند؛ این موضوع بیشتر زمانی اتفاق می‌افتد که بحث مشکلات سخت‌افزاری به‌میان می‌آید و دستگاه‌های مک به‌دلیل آسیب‌های جدی مانند ورود مایع به منافذ مانند پورت USB-C خراب می‌شوند. پیش‌ازاین، تشخیص ورود مایعات به درگاه USB-C دستگاه‌های مک غیرممکن بود، اما از امروز با معرفی ویژگی‌ جدید در سیستم‌عامل macOS Sonoma همه‌چیز دراین‌رابطه دست‌خوش تغییرات عظیمی می‌شود.

براساس قوانین سرویس و خدمات پس‌از فروش اپل، خسارت‌های ناشی از نفوذ آب به‌درون دستگاه‌ها شامل گارانتی نمی‌شود، اما طی سال‌های اخیر، کاربران زیادی با بهانه‌های متفاوت سعی کردند مشکلات را به‌گردن اپل بیندازند. برهمین‌اساس، غول کوپرتینو قابلیت جدیدی را معرفی کرد که کارکنان در نمایندگی‌های اپل‌استور با استفاده از آن می‌توانند تشخیص دهند که دستگاه‌های مک توسط ورود آب یا مایعات دیگر به پورت USB-C یا منافذ دیگر آسیب دیده یا به‌دلیل مشکلات پردازنده است.

سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1

وب‌سایت‌ خبری 9to5Mac گزارش می‌دهد سیستم‌عامل macOS Sonoma 14.1 از یک قابلیت جدید به‌نام «liquiddetectiond» بهره می‌برد؛ باقضاوت نام آن می‌توان دریافت که تشخیص ورود مایعات به‌درون دستگاه کاملا آسان خواهد بود. همچنین، ویژگی‌ یادشده در پس‌زمینه اجرا می‌شود تا بتواند جزئیات را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهد و درصورت بروز هرگونه مشکل آن را نشان دهد. گوشی‌های هوشمند آیفون و تبلت‌های آیپد از قابلیت مشابهی مانند liquiddetectiond برخوردار هستند.

به‌عنوان‌مثال، در آیفون و آیپد شاهد هستیم درصورت بروز هرگونه مشکل یا ورود آب به پورت دستگاه هشداری ارسال می‌شود که به کاربران می‌گوید دستگاه‌ را از شارژر جدا کنید. باوجوداین، به‌نظر می‌رسد کاربران دستگاه‌های مک هشداری را دریافت نمی‌کنند و این شبح نرم‌افزاری داده‌ها را جمع‌آوری می‌کند تا درصورت ورود آب به پورت‌های USB-C به کارمندان اپل اطلاع دهد که آسیب‌دیدگی از برخورد مایعات است. به‌عبارت‌دیگر، اپل تنها برای تشخیص ادعای دروغین کاربران از چنین قابلیتی برای مک‌ها رونمایی می‌کند.

اخبار مرتبط: