اپل قرار است در آیپد پرو ۲۰۲۴ علاوه‌بر استفاده از نمایشگر OLED و پشتیبانی از شارژ MagSafe، به‌جای تراشه M3 به تراشه M4 مجهز شود.

شرکت اپل سال ۲۰۲۳ هیچ آیپد جدیدی را عرضه نکرد. این مسئله باعث شد درآمد اپل در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته و با کاهش علاقه مشتریان به ویژن پرو، اپل تحت فشار قرار گرفت. شرکت اپل قرار است ۱۸ اردیبهشت ماه از نسل جدید آیپد پرو رونمایی کند که تاکنون اطلاعات زیادی درباره آن ازجمله اضافه شدن نمایشگرهای OLED، پشتیبانی از شارژ MagSafe و ارتقا عملکرد به‌لطف تراشه M3 فاش شده است. بااین حال اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل قرار نیست از تراشه M3 استفاده کند.

تراشه m4

مارک گورمن، خبرنگار و تحلیلگر شناخته شده حوزه اپل در آخرین جلد مجله Power On ادعا کرده که اپل می‌خواهد به‌جای استفاده از تراشه M3، آیپد پرو ۲۰۲۴ را به تراشه M4 مجهز کند. اگر این مسئله صحت داشته باشد آیپد پرو ۲۰۲۴ اولین دستگاهی است که به تراشه‌های جدید سری M4 مجهز خواهد شد. درادامه این گزارش آمده است که نقطه قوت اصلی تراشه M4 نسبت‌به نسل قبل، پردازنده عصبی ارتقا یافته آن است که پردازش هوش مصنوعی را ارتقا می‌دهد.

گورمن مدعی شده بااستفاده از تراشه M4، آیپد پرو ۲۰۲۴ می‌تواند به اولین دستگاه واقعی اپل با هوش مصنوعی تبدیل شود. بااین حال هوز جزئیاتی درباره تراشه جدید در دست نیست. ازنظر ظاهری آیپد پرو شباهت زیادی با نمونه‌های فعلی دارد و در ۲ نسخه با نمایشگرهای ۱۱ و ۱۲.۹ عرضه می‌شود. البته احتمالا ارتقا اصلی درکنار تراشه، استفاده از پنل نمایشگر OLED خواهد بود. درحقیقت تاکنون اپل هیچ آیپدی را با نمایشگر OLED معرفی نکرده و این مسئله درمقایسه‌با سامسونگ به یک نقطه ضعف تبدیل شده بود.

علاوه‌بر آیپد پرو ۲۰۲۴، اپل از نسل جدید قلم هوشمند Apple Pencil در این رویداد معرفی خواهد کرد. این دستگاه برای اولین بار به بازخورد لمسی مجهز می‌شود. اگرچه هنوز جزئیاتی درباره نحوه عملکرد آن در دسترس نیست، گفته شده اپل از موتور Taptic در این قلم استفاده کرده تا امکان لرزش به آن اضافه شود. همچنین گفته شده نسخه بهبود یافته لوازم جانبی مانند ترک‌پد بزرگ‌تر و deck آلومینیومی برای بالا رفتن کیفیت معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط: