برخلاف گزارش‌های قبلی، اپل امسال هم قصد ندارد از نمایشگر mini-LED در آیپد ایر ۲۰۲۴ استفاده کند و این دستگاه به نمایشگر LCD مجهز می‌شود.

شرکت اپل انواع مختلف آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو را ارائه می‌دهد. دراین میان آیپد پرو گران‌ترین گزینه است، اما آیپد ایر با طراحی بهتر و بهره‌مندی از برخی مشخصات فنی نسخه‌های پرو گزینه محبوبی درمیان مشتریان اپل محسوب می‌شود. پیش از این شایعه شده بود که آیپد ایر ۱۲.۹ اینچی ۲۰۲۴ به نمایشگر mini-LED مجهز می‌شود، اما اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد خبری از پنل‌های mini-LED نیتس و اپل بازهم از نمایشگر LCD استفاده خواهد کرد.

نمایشگر آیپد ایر ۲۰۲۴

راس یانگ، تحلیلگر مشهور در صنعت نمایشگر و مدیرعامل DSCC پیش از این ادعا کرده بود امکان عرضه آیپد ایر ۲۰۲۴ با نمایشگر mini-LED وجود دارد. بااین‌حال او اکنون گزارش جدیدی منتشر کرده که نشان می‌دهد امسال اپل به‌دلیل هزینه بالای تولید پنل mini-LED می‌خواهد دوباره از نمایشگر LCD در آیپد ایر استفاده کند. علاوه‌برآن یانگ اشاره کرد که اپل یک آیپد جدید با نمایشگر mini-LED در پاییز ۱۴۰۳ عرضه خواهد کرد. اگرچه نام این مدل مشخص نشده، احتمالا این دستگاه از سری آیپد پرو خواهد بود. بااین حال مشخصات فنی هیچ‌یک از ۲ آیپد هنوز درز نکرده است.

شرکت اپل طی سال‌های اخیر استفاده از نمایشگر mini-LED را آغاز کرده است. این پنل‌ها نسبت‌به پنل‌های LCD از کنتراست غنی‌تر بهره برده و رنگ مشکی را بهتر نمایش می‌دهند. بااین حال کاملا مشابه نمایشگرهای OLED نیستند. این نمایشگر به هزاران LED کوچک مجهز شده‌اند که روشن شدن هرکدام از آنها به‌صورت جداگانه اتفاق می‌افتد تا رنگ‌ها بهتر نمایش داده شوند. اپل برای اولین‌بار از این فناوری در آیپد پرو ۲۰۲۱ استفاده کرد، اما به‌دلیل هزینه بالا قصد ندارد آیپد ایر را به این نمایشگر مجهز کند.

اخبار مرتبط: