یک موسسه پژوهشی اعلام کرد سری آيفون ۱۶ از قابلیت‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری یا زبان طراحی چشمگیری درمقایسه‌با نسل فعلی برخوردار نمی‌شود که احتمالا کاهش درآمد را برای اپل به‌دنبال خواهد داشت.

همان‌طورکه می‌دانید، اواخر تابستان هرسال کمپانی اپل از نسل جدید گوشی‌های پرچمدار آیفون با مشخصات سخت‌افزاری و طراحی نسبتا جدید رونمایی می‌کند که با استقبال گسترده و میلیونی کاربران مواجه می‌شود. به‌عنوان‌مثال، آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه سیلیکونی A17 Pro برخوردار هستند که قابلیت‌های پردازشی و گرافیکی خارق‌العاده‌ای را دراختیار کاربران قرار می‌دهد؛ ازسوی‌دیگر، طراحی آن با تفاوت چشمگیری داشت که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به فریم تیتانیومی و دکمه اکشن اشاره کرد. اکنون، افشاگران و تحلیلگران حوزه فناوری توقع دارند سری آیفون ۱۶ از قابلیت‌های بیشتری برخوردار شود، اما یک موسسه پژوهشی اظهار کرد نسل آینده ویژگی منحصربه‌فردی ارائه نخواهد کرد.

تغیرات آیفون 16

براساس آخرین گزارش‌ها، ارزش سهام کمپانی اپل از 161 دلار به 160 دلار کاهش یافته که می‌تواند تفاوت‌های نسبتا چشمگیری را در کارنامه مالی سال 2024 کوپرتینویی‌ها رقم بزند. موسسه پژوهشی Barclays اشاره‌ای به این‌موضوع می‌کند، اما نکته قابل‌توجه در مقاله موسسه موردبحث مرتبط‌با سری آیفون ۱۶ است که نشان می‌دهد اپل برنامه خاصی برای ایجاد تفاوت درمقایسه‌با سری آیفون ۱۵ ندارد؛ همچنین تحلیلگران این موسسه می‌گویند نبود تغییرات بزرگ احتمالا باعث کاهش فروش خواهد شد. باتوجه‌به اطلاعات چندوقت اخیر باید گفت ادعای Barclays بسیار بزرگ و دور از انتظار است، چراکه اپل همواره ویژگی‌های جدیدی را رونمایی می‌کند که معمولا مورد علاقه کاربران قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آن می‌توان به داینامیک آیلند اشاره کرد.

علاوه‌براین، غول فناوری کوپرتینو برای معرفی آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه A17 Pro و سنسور تله‌فوتو تتراپریسم با قابلیت زوم ۵ برابری رونمایی کرد که مورد توجه کاربران و منتقدان قرار گرفت؛ نکته جالب آن‌جاست که سنسور تتراپریسم و پریسکوپ از قبل در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی وجود داشت، اما با رونمایی اپل ازآن فروش چندین برابر شد. اکنون، تحلیلگران برجسته دنیای فناوری مانند مارک گورمن و مینگ-چی کو اظهار می‌کنند سنسور تله‌فوتو تتراپریسم بهبود می‌یابد و جای آن را سنسور «سوپر تله‌فوتو تتراپریسم» می‌گیرد؛ اطلاعات سخت‌افزاری این سنسور دردسترس نیست، اما راه زیادی برای افشاگران وجود دارد تا بتوانند جزئیات بیشتری را دراختیار کاربران قرار دهند.

قابلیت آیفون ۱۶

درحال‌حاضر، ارزش سهام اپل در بازار بورس به 3 تریلیون دلار می‌رسد که ۱.۵ تریلیون دلار آن را بخش سرویس و خدمات اپل تشکیل می‌دهد. گزارش‌های موسسه Wedbush بیان می‌کند ارزش اپل تا پایان سال 2024 به چهار تریلیون می‌رسد که رشد سریعی محسوب می‌شود. کارشناسان براین‌باورند عرضه عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو تاثیر به‌سزایی در رشد سهام اپل خواهد داشت؛ همچنین، انتظار می‌رود ارزش بخش سرویس و خدمات حدودا ۲۰ درصد افزایش پیدا کند. ازسوی‌دیگر، باید خاطرنشان کرد موسسه Barclays هیچ ایده‌ای درباره محصول جدید غول کوپرتینو ندارد و تنها به سری آیفون ۱۶ می‌پردازد.

البته باید گفت سری آیفون ۱۶ در اواخر سال‌جاری میلادی معرفی می‌شود که راه زیادی تا افشای اطلاعاتی ازآن داریم؛ بنابراین نباید ناامید از ارائه قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فرد باشیم. شاید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سری آيفون ۱۶ پشتیبانی از مولد هوش مصنوعی باشد که وارد اکوسیستم اپل می‌شود تا تجربه کاربری را افزایش دهد. برای درک بهتر از طراحی و مشخصات سخت‌افزاری سری آیفون ۱۶ به‌خصوص نسخه‌های پرو باید منتظر ماه آینده و افشاگری‌های کاربران شبکه اجتماعی X باشیم؛ ما نیز تلاش می‌کنیم درصورت انتشار هرگونه جزئیات تازه آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک بگذاریم.

اخبار مرتبط: