آخرین گزارش‌ها نشان می‌دهد، امشب کمپانی اپل قصد دارد نسخه عمومی آپدیت‌های نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.1 و iPadOS 17.1 را به‌همراه macOS Sonoma 14.1 و watchOS 10.1 برای تمام کاربران منتشر کند.

حدود یک ماه پیش، سیستم‌عامل جدید iOS 17 با پشتیبانی از قابلیت‌ها و ویژگی‌های فراوان منتشر شد، اما ازآنجایی که هنوز در مراحل توسعه اولیه قرار دارد با باگ‌های شدیدی همراه است که باید توسط تیم‌ نرم‌افزاری شناسایی و برطرف شوند. جدای از رفع اشکالات سیستم نرم‌افزاری موردبحث، اپل قصد دارد قابلیت‌های معرفی شده در مراسم سالانه WWDC را به iOS 17 اضافه کند تا نحوه تعامل کاربران با آن بهبود یابد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از ویژگی‌های iOS 17.1 به‌همراه زمان دقیق انتشار آن می‌پردازیم.

همان‌گونه‌که اشاره کردیم iOS 17 با انبوهی از باگ‌ها و مشکلات نرم‌افزاری منتشر شد که باعث افزایش دمای داخلی و کاهش عملکرد آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌شد. همچنین، بررسی‌های ما نشان داد این آپدیت نرم‌افزاری روی نسل‌های قبلی مانند آیفون ۱۴ پرو تاثیرات منفی گذاشته و باعث افزایش دمای داخلی دستگاه و افت سلامت باتری شده است. بر‌همین‌اساس، اپل با انتشار بیانیه‌ای رسما تایید کرد مشکل نرم‌افزاری مذکور با انتشار iOS 17.0.3 برطرف می‌شود، اما همه‌چیز آن‌گونه که اپل انتظار داشت پیش نرفت و حالا باید با عرضه نسخه عمومی iOS 17.1 به رفع تعدادی از باگ‌ها بپردازد.

ویژگی iOS 17.1

براساس گزارش‌های کاربران، با‌گ‌های شدیدی وجود دارد که بیشتر مربوط به رابط کاربری، خاموش شدن تصادفی، قفل شدن خودکار دستگاه، تخلیه باتری و موارد دیگر می‌شود. به‌نظر می‌رسد آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.1 به‌صورت هم‌زمان برای تمام گوشی‌های هوشمند آیفون سازگار با این پلتفرم منتشر می‌شود تا ثبات را در این مدل‌ها بیاورد. اگر دستگاه آیفون شما با مشکلات یادشده دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند و می‌خواهید هرچه زودتر نسخه عمومی iOS 17.1 را دریافت کنید باید تا امشب صبور باشید.

رفتارهای همیشگی غول ساکن کوپرتینو قابل پیش‌بینی است و اصولا از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روزهای سه‌شنبه رونمایی می‌کند. برهمین‌اساس، با اعلام رسمی این کمپانی باید امشب ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به‌وقت تهران منتظر انتشار نسخه عمومی iOS 17.1 باشیم. ازسوی‌دیگر، سایر سیستم‌عامل‌ها مانند iPadOS 17.1 و watchOS 10.1 به‌همراه macOS Sonoma 14.1 برای سایر محصولات اپل منتشر می‌شود تا باگ‌های موجود را برطرف کنید؛ همچنین قابلیت Journaling که مدت‌ها درباره نحوه کارایی آن بحث شد، امشب دردسترس قرار می‌گیرد.

سیستم‌عامل iOS 17 ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی را معرفی کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به انتقال اطلاعات AirDrop اشاره کنیم. به‌نظر می‌رسد قابلیت مذکور به‌همراه Journaling وارد اکوسیستم iPadOS 17 و تبلت‌های آیپد نخواهد نشد؛ همچنین به‌روزرسانی نرم‌افزاری دیگری برای ماه آینده عرضه می‌شود تا بهره‌وری و نحوه تعامل کاربران با ویژگی‌های iOS 17 را بهبود بخشد. از‌سوی‌دیگر، آپدیت watchOS 10.1 و macOS Sonoma 14.1 شامل رفع باگ و بهبود قابل‌توجه عملکرد دستگاه‌ها می‌شود. برای مثال، گزارش‌های هفته گذشته نشان داد صفحه‌نمایش اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ با مشکلات پرش و چشمک زدن مواجه است که احتمالا با این آپدیت برطرف می‌شود.

اخبار مرتبط: