گزارشها نشان میدهد سیستم و رابط کاربری عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو بسیار پیچیده است، اما سمینار آموزشی اپل میتواند به کارمندان نمایندگیهای این کمپانی کمک کند تا هنگام فروش دستگاه بهراحتی توضیحات دقیق را برای خریداران ارائه کنند.
چندی پیش، کمپانی اپل بهصورت رسمی بهتعدادی از کارمندان نمایندگیهای اپلاستور نامههایی را ارسال کرد که نشان میدهد این غول فناوری قصد دارد برای فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو در سال ۲۰۲۴ افرادی را برای کار با آن آموزش دهد تا هنگام فروش و توضیح به خریداران مشکلی بهوجود نیاید. باتوجهبه تازهترین اطلاعات، احتمالا یک سیمنار آموزشی دو روزه از ابتدا ژانویه ۲۰۲۴ میلادی برگزار میشود تا کارمندان نحوه کار کردن با سیستم و رابط کاربری ویژن پرو را آموزش دیده و بتوانند کاربران را متقاعد به خرید این گجت پوشیدنی ۳۴۹۹ دلاری بکنند.
البته باید گفت عینک ویژن پرو یک گجت پوشیدنی بهحساب نمیآید، چراکه ابزارهای پوشیدنی مانند ایرپاد، ساعت و سایر لوازم جانبی نیازمند گوشیهای هوشمند آیفون هستند، اما ویژن پرو بهعنوان یک کامپیوتر سهبعدی میتوان بهتنهایی و بدوننیاز به ابزار دیگری کار کند. تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ میگوید تلاش اپل برای برگزاری سمینار آموزشی کارمندانش بسیار پرمخاطره خواهد بود، چراکه سیستم فعالسازی عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو بسیار سخت و پیچیده است.


همانگونهکه میدانید، غول فناوری ساکن کوپرتینو علاقه زیادی به بهبود تجربه کاربری دارد و در سالهای گذشته تلاش کرده بتواند با ارائه محصولات جدید و باکیفیت روی کاربران تاثیرات مثبتی بگذارند؛ اگر بخواهیم جانب حق را بگیریم، باید گفت اپل همواره پیروز میدان رقابت با سامسونگ بوده و این موضوع را بهصراحت از آمار فروش سالیانه این دو غول فناوری جهان تشخیص داد. بنابراین، اپل قصد دارد با آموزش کارمندان به مشتریان یاد بدهد چگونه از ویژن پرو بهترین استفاده کاربری را داشته باشند.
در آخرین گزارشها خاطرنشان کردیم عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو تنها ازطریق وقت قبلی با حضور در نمایندگیهای اپل استور بهفروش میرسد و بههیچعنوان در فروشگاههای سوم شخص و بازار آزاد پیدا نخواهد شد؛ البته باید بگوییم درصورت ورود به ایران داستان کمی متفاوت خواهد شد و کاربران بهصورت غیرقانونی با پرداخت هزینههای گزاف ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون میتوانند از آن برخوردار شوند. ازسویدیگر، یادآوری میکنیم این سیاست اپل جدید نیست و فروش اولین سری اپل واچ در سال ۲۰۱۵ میلادی بههمین روش فروخته شد.
علاوهبراین، رویکرد اپل برای فروش محصولات جدیدش بسیار هوشمندانه بهشمار میرود، چراکه کاربران قرار است برای خرید عینک هوشمند ویژن پرو حداقل ۳۴۹۹ دلار هزینه پرداخت کنند؛ بههمیندلیل قبلاز خرید باید بتوانند آن را تست و بررسی کنند. کارشناسان معتقدند آموزش کارمندان میتواند کمک بزرگی برای افزایش فروش سالانه این دستگاه گرانقیمت شود، بهخصوص زمانیکه تنها ۴۰۰/۰۰۰ واحد از آن در سال تولید میشود؛ البته برخی منابع میگویند این میزان به یک میلیون واحد افزایش پیدا خواهد کرد، چراکه اپل بهجای سونی با دو کمپانی تامینکننده چینی همکاری خواهد کرد.
اخبار مرتبط:
- اپل ویژن پرو اقتصادی ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ دلاری معرفی میشود؛ سختافزار کیفیت پایین برای کاهش قیمت
- ویژن پرو با آیپد پرو OLED معرفی میشود؛ سورپرایز اپل در رویداد WWDC 2024
- توسعه اپل ویژن پرو ۲ آغاز شد؛ کاهش وزن و ابعاد عینک هوشمند


۲۰۰ میلیون تومن بدی که یه عینک هوشمند بخری که آخرشم مثل آیفون هیچیش تو ایران کار نمیکنه.
احتمالا همینطوره و بخش عظیمی از قابلیتهاش غیرفعال خواهد بود.