طبق آخرین اطلاعاتی که امروز توسط مینگ چی کو، تحلیلگر معروف اپل به اشتراک گذاشته‌شده است، ارسال انبوه هدست های AR/VR (واقعیت ترکیبی) اپل که مدت‌ها شایعه عرضه زودهنگام آنها منتشرشده بود، ممکن است به دلیل مشکلات نامشخص مرتبط با بخش‌های نرم‌افزاری تا نیمه دوم سال 2023 به تعویق بیفتد. حالا اخبار جدیدی از تعویق عرضه هدست اپل به گوش می‌رسد.

مینگ چی کو گفت که هنوز هم ارسال محموله‌های حاوی قطعات این هدست ممکن است طبق برنامه قبلی در اوایل سال 2023 اتفاق بیفتد، اما او اعتقاد دارد که مونتاژ این هدست ها حداقل تا نیمه دوم سال میلادی آینده آغاز نخواهد شد. این تأخیر می‌تواند منجر به عرضه دیرهنگام‌تر این هدست های واقعیت ترکیبی در نیمه دوم سال 2023 شود. یعنی حتی اگر شرکت اپل این محصول را در اوایل سال آینده میلادی هم معرفی کند، نمی‌توانیم تا اواسط 2023 شاهد عرضه رسمی آنها باشیم.

هدست واقعیت مجازی اپل

رویداد WWDC 2023 که هرساله در خردادماه برگزار می‌شود فرصت بسیار خوبی برای اپل خواهد بود تا از هدست های واقعیت ترکیبی خود رونمایی کند. همچنین اپل در این زمان می‌تواند SDK این دستگاه را هم در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار دهد تا بتوانند برنامه‌های AR/VR متناسب با این دستگاه را توسعه دهند.

مینگ چی کو پیش‌ازاین ادعا کرده بود که اپل قصد دارد این هدست را در رویداد رسانه‌ای دی‌ماه معرفی کرده و ارسال محموله‌های این دستگاه را در یک‌چهارم دوم سال 2023 آغاز نماید. بااین‌حال کو معتقد است که تأخیر پیش‌آمده، برنامه اپل برای معرفی این هدست در دی‌ماه آینده و عرضه آن در اوایل سال آتی را به تعویق بیندازد.

اما بااین‌وجود وقفه افتادن بین تاریخ فرضی دی‌ماه تا تاریخ نامعلوم در سال آینده برای عرضه این هدست، تأثیری روی بازار فروش آن نخواهد داشت. انتظار می‌رود که هدست واقعیت ترکیبی اپل که کاربران مدت‌هاست منتظر آن هستند، قیمت گرانی داشته باشد و جزو محصولات لوکس این شرکت به شمار رود. بااین‌حال کو انتظار دارد که اپل در سال آینده 500 هزار واحد از این هدست را روانه بازار کند.

خبر مرتبط: نام سیستم عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل xrOS شد