اپل قصد دارد در تاریخ دوم نوامبر با برگزاری مراسمی گزارش مالی از درآمد و سود این کمپانی در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ بدهد و انتظار می‌رود عرضه سری آیفون ۱۵ و مک‌ها تاثیرات به‌سزایی داشته باشند.

براساس اعلام رسمی اپل، این کمپانی قصد دارد گزارش مالی از میزان درآمد و سود مالی سه‌ماهه چهارم را در تاریخ دوم نوامبر مصادف‌با ۱۱ آبان‌ماه طی برگزاری یک کنفرانس مجازی با حضور تیم کوک و لوکا ماستری ارائه دهد. با نگاهی به سال‌های گذشته، متوجه می‌شویم گزارش‌های مربوط به سه‌ماه چهارم چشمگیر نیست، چراکه بسیاری از افراد منتظر عرضه آیفون‌های جدید یا نسل بعدی سری گلکسی S سامسونگ هستند تا بتوانند مقایسه‌ای بین آن‌ها انجام داده و معقول‌ترین خرید را داشته باشند.

اعلام گزارش مالی اپل از سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۳ در نوامبر

ازسوی‌دیگر، در سال‌های اخیر با همه‌گیری ویروس کرونا و کاهش شدید بازار فروش گوشی‌های هوشمند، این موضوع روی گزارش‌های مالی اپل و سایر غول‌های فناوری تاثیرات منفی غیرقابل‌تصوری گذاشت، اما شاید برایتان جالب باشد که نمودار خطی اپل همچنان روند روبه‌رشد و مثبتی را نشان می‌داد که حاکی از مدیریت فوق‌العاده خوب با برنامه‌ریزی‌های بلندمدت است. اکنون قصد داریم با نگاهی به گردش مالی اپل ببینیم این غول ساکن کوپرتینو چگونه بخش مالی را مدیریت می‌کند.

گزارش مالی از سه‌ماهه چهارم اپل در سال ۲۰۲۳ راس ساعت ۴ بعدازظهر به‌وقت منطقه شرقی آمریکا (EST) اعلام می‌شود؛ همچنین یک تماس ویدئویی برای ساعت ۵ عصر برنامه‌ریزی شده و احتمالا تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل کمپانی اپل اولین نفر سخنرانی خواهد کرد. دراین برهه‌زمانی، ما نمی‌توانیم اعداد و ارقام گزارش‌ مالی ماه آینده را پیش‌بینی کنیم، اما با نگاهی به‌گذشته می‌توان به‌برخی نکات فروش و مدیریتی اشاره کرد. ابتدا باید توجه داشته باشیم اواخر ماه‌جاری میلادی اپل از مک‌های جدید رونمایی می‌کند؛ برهمین‌اساس، مک‌های نسل قبل را با تخفیف‌های ویژه‌ای به‌فروش می‌رسند تا میزان درآمد و سود حاصل از این محصولات تاثیر به‌سزایی در گزارش‌های مالی سه‌ماهه چهارم داشته باشد.

باوجوداین، شاید اپل از هیچ محصولی تا پایان سال ۲۰۲۳ رونمایی نکند و این موضوع هیچ‌گونه جای تعجبی نخواهد داشت، چراکه طی سال‌های گذشته اپل کاربران و کارشناسان را با تصمیمات عجیب و غریب سورپرایز کرده است. همچنین، وب‌سایت خبری اپل اینسایدر گزارش می‌کند عرضه سری آیفون ۱۵ می‌تواند روند روبه‌رشدی را برای اپل به‌ارمغان بیاورد، چراکه طی روزهای اولیه مشاهده کردیم کاربران زیادی درسراسر جهان برای خرید نسخه‌های پرو آيفون ۱۵ به‌سمت نمایندگی‌های اپل استور هجوم بردند. البته یک گزارش جدیدتر نشان می‌دهد سود حاصل از فروش آیفون‌ها حدود ۲ درصد کاهش داشته و این میزان بیشترین افت از سال ۲۰۱۶ به‌شمار می‌رود.

درآمدهای اپل

با کاهش فروش و رونق تجاری در بخش‌های مختلف، به‌نظر می‌رسد تنها سرویس خدمات‌رسانی پس از فروش اپل درمقایسه‌با سال‌های قبل از درآمد بیشتری برخوردار است و احتمالا غول کوپرتینویی حساب ویژه‌ای روی آن باز می‌کند. علاوه‌براین، شایعاتی درباره کمک عرضه مک‌های جدید به فروش شنیده می‌شود، اما باید یادآور شویم دستگاه‌های مک با تراشه M3 و معماری ۳ نانومتری هزینه‌های بسیار زیادی دارد و این احتمال وجود دارد که عرضه و تقاضا به‌شدت برای مک‌ها و آیپدهای موردبحث کاهش یابد. درنهایت، به‌نظر می‌رسد اپل با چالش‌های فراوانی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند و موانع بزرگی سرراهش قرار دارد که باید همه آن‌ها را پشت‌سر بگذارد.

اخبار مرتبط: