یک منبع آگاه خبری گزارش کرد اپل قصد دارد یک ابزار تبلیغاتی برپایه هوش مصنوعی را توسعه دهد تا بتواند تبلیغات را بهصورت هوشمندانهتری مانند گوگل و متا در اپاستور بهکاربران نشان دهد.
براساس آخرین گزارشها از حوزه فناوری، اپل قصد دارد بهکمک هوش مصنوعی ابزار تبلیغاتی را توسعه دهد تا بتواند در زمان و مکان بهتری متناسببا نیازهای کاربران آگهی تبلیغاتی را بهآنها نشان دهد. یک منبع خبری با انتشار مقالهای توضیح داد مهندسان نرمافزاری اپل روی بهینهسازیهای هوش مصنوعی کار میکنند که میتواند بهصورت بالقوه روی تبلیغات در برنامه اپاستور تاثیر بگذارد تا عملکرد آن مشابه گوگل و متا شود؛ در ادامه بهجزئیات بیشتری ازاین خبر میپردازیم تا ببینیم غول کوپرتینو چهبرنامههایی درسرمیپروراند.
وبسایت خبری Business Insider گزارش کرد این سیستم تبلیغاتی اپل میتواند بهصورت بتا برای کاربران در برخی کشورها عرضه شود تا نحوه عملکرد و کارایی آن برای غول کوپرتینو مشخص شود. شایعات تایید میکند ابزار تبلیغاتی هوش مصنوعی میتواند بهراحتی بودجه، جزئیات هدفهای مخاطبان را برپایهواساس جستوجوی آنها و کشورشان تشخیص دهد. تمامی فرآیند یادشده بهصورت خودکار موثرترین تبلیغات را بهکاربران در اپاستور نشان میدهد که بهنظر میرسد مورد استقبال کاربران قرار بگیرد؛ همچنین، باید یادآور شویم آگهیهای تبلیغاتی در صفحه «Today» قرار میگیرد.
درحالحاضر، بهنظر میرسد اپل تمایل بسیار زیادی جهت یادگیری از کمپانیهای بزرگ تبلیغاتی مانند گوگل و متا دارد، چراکه آنها سال پیش پلتفرمهای تبلیغاتی را برپایه هوش مصنوعی ایجاد کردند که بهترتیب Performance Max و Advantage+ شناخته میشوند. کارشناسان براینباورند که اپل اولین قدم را برای توسعه ابزار تبلیغاتی هوش مصنوعی برمیدارند تا سرویسهای خدمانی مانند Books و Maps یا حتی +Apple TV بههمراه اپلیکیشنهای ورزشی عملکرد بهتری داشته باشند.
تحلیلگر و سرمایهگذار متخصص در توسعه صنعت گوشیهای هوشمند، اریک سوفرت، اشاره کرد ابزارهای تبلیغاتی خودکار مانند Performance Max میتواند در پلتفرمهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد؛ گمانهزنیهای مذکور با صحبتهای گورمن مطابقت دارد که بیان میکرد جاهطلبیهای اپل برای توسعه تبلیغات در بستر اپاستور بسیار فراگیر و پیشگامانه است. برای درک بهتر اینموضوع باید یادآور شویم اپل جوزف کدی، مدیر تبلیغاتی کهنهکار و باتجربه را استخدام کرد تا بتواند از دانش وی در توسعه ابزار تبلیغاتی هوش مصنوعی استفاده کند.
درنهایت باید اشاره کنیم اپل بهصورت رسمی درخصوص توسعه ابزار تبلیغاتی هوش مصنوعی اظهارنظر نکرده، اما پایگاه خبری business Insider میگوید فرآیند توسعه طی ماههای آینده بهپایان میرسد و احتمالا در رویداد سالانه WWDC 2024 رونمایی خواهد شد. چنین رویکردی نشاندهنده یک تغییر اساسی در استراتژی تبلیغاتی اپل محسوب میشود که باعث میشود از هوش مصنوعی برای شخصیسازی تجربیات کاربران و کسب درآمد از نمایش تبلیغات در برنامه اپاستور و سایر اپلیکیشنها بکند.
اخبار مرتبط: