یک باگ در برنامه آلارم آیفون باعث می‌شود بعضی مواقع آلارم‌ها به صدا در نیایند، براین‌اساس اپل اعلام کرد که روی رفع این باگ کار می‌کند.

طی چند هفته گذشته، کاربران آیفون سراسر جهان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که باگ جدیدی در برنامه آلارم آیفون وجود دارد. این مشکل باعث می‌شود آلارم مطابق زمان‌بندی تنظیم شده به‌صدا درنیامده و کاربر خواب بماند. برخی از کاربران معتقدند دلیل به‌صدا در نیامدن آلارم، ویژگی «Gaze Awareness» است. این ویژگی به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت خودکار صدای اعلان‌ها را زمانی که کاربر به گوشی نگاه می‌‌کند کاهش دهد. کاربران حدس زدند این قابلیت به‌اشتباه فرد خوابیده را بیدار تشخیص می‌دهد که در حال نگاه‌کردن به گوشی است و برای همین صدای آلارم را کم می‌کند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل روی برطرف کردن این باگ کار می‌کند.

alarm iphone

شرکت اپل به‌صورت رسمی اعلام کرد از باگ آلارم آیفون مطلع شده و روی برطرف کردن آن کار می‌کند. در این گزارش خبری از علت باگ نیست. علاوه‌برآن تاریخی برای رفع آن دراختیار قرار نگرفته و مشخص نیست چقدر طول می‌کشد ایراد نرم‌افزاری رفع شود. بااین حال اگر حدس کاربران آیفون درست باشد، یک راه‌حل در دسترس است و کاربران می‌توانند از آن برای رفع موقت باگ استفاده کنند. درحقیقت کاربران می‌توانند با مراجعه به بخش فیس‌آیدی و پس‌کد (Face ID > Passcode) گزینه Gaze Awareness را خاموش کنند تا این قابلیت باعث پخش نشدن صدای آلارم نشود.

اگرچه هنوز مشخص نیست این مشکل چقدر طول می‌کشد، باگ آلارم آیفون در اولویت بالایی قرار دارد. درحقیقت این مشکل باعث عصبانیت کاربر، استفاده از روش‌های جایگزین و خدشه‌دار شدن برند اپل در ذهن کاربر شده و اپل برای محافظت از آن هیچ تعللی نخواهد داشت. به‌این ترتیب هر‌وقت این مشکل رفع شده یا خبر جدیدی درباره باگ منتشر شود، ما در وب‌سایت علاالدین شما را مطلع خواهیم کرد.

اخبار مرتبط: