اپل آماده عرضه بزرگترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل آیفون، iOS 18، است که هوش مصنوعی را در هسته بسیاری از برنامه‌های اصلی خود ادغام کرده است. این جهش بزرگ، تجربه کاربری را به‌طور قابل توجهی ارتقا می‌دهد و آیفون را به سطحی فراتر از همیشه می‌رساند.

طبق گزارش‌ها، به‌روزرسانی iOS 18 اپل، در رویداد WWDC 2024 خردادماه رونمایی خواهد شد، بزرگترین جهش نرم‌افزاری در تاریخ عرضه آیفون به‌شمار می‌رود. دلیل این ادعا، احتمالا ادغام گسترده هوش مصنوعی (AI) در سیستم‌عامل جدید است.

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد با تکیه بر هوش مصنوعی، انقلابی در بسیاری از برنامه‌های اصلی آیفون ایجاد کند. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به Note ،Mail ،Photos و Fitness اشاره کرد که ظاهرا دستخوش تغییرات اساسی خواهند شد. رویداد WWDC امسال، علاوه‌بر معرفی iOS 18، میزبان معرفی مدل‌های جدید آیفون 16 نیز خواهد بود.

طبق گزارش‌ها، اپل در حال توسعه مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی مولد (Generative AI) است و قصد دارد از آنها در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نسل بعد، از جمله iOS 18، استفاده کند. این نوآوری، تجربه‌ای بی‌نظیر و فراتر از انتظار را برای کاربران ایجاد خواهد کرد.

iOS 18

پیش‌تر اخباری مبنی‌بر به‌روزرسانی‌های قابل توجهی در اپلیکیشن Notes برای آیفون، آیپد و مک منتشر شده بود. این به‌روزرسانی، قابلیت‌های جدیدی مانند پشتیبانی از یادداشت صوتی و محاسبات را به ارمغان خواهد آورد که می‌تواند برای دانشجویان و حرفه‌ای‌ها بسیار کارآمد باشد. با‌توجه‌ به محبوبیت و کاربرد فراوان قابلیت یادداشت‌برداری به‌خصوص در نمایشگرهای بزرگ، اعمال این تغییرات در تمامی پلتفرم‌های مرتبط، از جمله آیفون، آیپد و مک، دور از انتظار نیست.

مارک گورمن، خبرنگار معروف حوزه اپل، در خبرنامه Power On، گزارش داد که اپل قصد دارد تغییرات بزرگی در برنامه‌های Mail ،Photos و Fitness در iOS 18 ایجاد کند. این اولین‌بار است که جزئیاتی از این برنامه‌ها فاش شده است. اگر این خبر صحت داشته باشد، شاهد یک جهش بزرگ در عملکرد و کارایی آنها خواهیم بود. هنوز جزئیات دقیقی از تغییرات برنامه‌های Mail ،Photos و Fitness در iOS 18 منتشر نشده است.

اپل در حال برنامه‌ریزی برای تغییرات بزرگی در آیفون با iOS 18 است این تغییرات با کمک هوش مصنوعی، آیفون شما را به یک دستیار هوشمند تبدیل خواهد کرد که می‌تواند به شما در انجام کارهای مختلف کمک کند. همچنين گزارش‌هايی مبنی بر تلاش این غول فناوری مستقر در كوپرتينو برای بازآفرينی برنامه ماشین حساب به گوش می‌رسد كه امکان محاسبات پيچيده را فراهم خواهد ساخت.

گورمن همچنین گزارش‌های قبلی مبنی‌بر هوش مصنوعی قدرتمندتر سیری را تایید کرد. اپل مدت‌هاست که روی این قابلیت جدید کار می‌کند. علاوه‌بر هوش مصنوعی، اپل قصد دارد تغییرات بصری را نیز به iOS 18 بیاورد که شامل گزینه‌های شخصی‌سازی بیشتر برای صفحه‌ اصلی است. یکی از خبرهای مهم iOS 18، پشتیبانی از RCS است. با این قابلیت، برقراری ارتباط با کاربران گوشی‌های اندرویدی برای کاربران آیفون آسان‌تر خواهد شد.