یک تحلیلگر معروف چینی اظهار کرد نسل جدید ایرپادز در سال 2026 با دوربین مادو قرمز با هوش مصنوعی برای تشخیص تغییرات محیطی معرفی خواهد شد.

براساس اظهارات یکی از تحلیلگران، اپل قصد دارد نسخه‌ به‌روزرسانی‌شده‌ای از ایرپادز را معرفی کند که می‌تواند نحوه تعامل کاربران را با این گجت پوشیدنی تغییر دهد. البته طراحی این ایرپادز جدید مشخص نیست، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد این محصول مجهز به ماژول‌های دوربین خواهد بود و تولید انبوه آن برای سال 2026 درنظر گرفته شده‌است.

دلیل احتمالی به‌کارگیری این حسگرها در محصولی صوتی، مرتبط با تلاش اپل برای پیشبرد صدای سه‌بعدی (spatial audio) و بهبود اکوسیستم به‌منظور ایجاد هم‌افزایی بیشتر با دیگر دستگاه‌های این کمپانی است؛ در ادامه به جزئیات بیشتری دراین‌زمینه می‌پردازیم.

new airpod

دوربین‌های به‌کاررفته در مدل جدید ایرپادز برای سال 2026، برخلاف حسگرهای موجود در آیفون‌ها خواهند بود. تحلیلگر چینی، مینگ-چی کو، در آخرین پست وبلاگ Medium عنوان کرد این دوربین‌ها از نوع مادون قرمز (IR) خواهند بود و ایرپادز یادشده برای ارتقای تجربه‌ صدای سه‌بعدی، به‌صورت یکپارچه با عینک واقعیت ترکیبی Apple Vision Pro و عینک‌های واقعیت افزوده آینده‌ کار خواهد کرد.

علاوه‌براین، باید خاطرنشان کنیم اپل پیش‌تر برای این حوزه‌ خاص اقدام به‌ثبت اختراع کرده و دوربین‌های مادون قرمز موجود در ایرپادز مسئولیت تشخیص تغییرات محیطی را برعهده خواهند داشت؛ همچنین با امکان‌پذیر کردن کنترل‌های حرکتی در هوا، تعامل کاربر با دستگاه بهبود خواهد یافت.

ازنظر تولید، ظاهرا کمپانی Foxconn تhمین‌کننده‌ عرضه‌ محصول جدید (NPI) برای ایرپادز با ظرفیت تولید 10 میلیون دستگاه است. باوجوداینکه سفارشات واقعی به میزان تقاضا بستگی دارد، اما همچنان ورود احتمالی دوربین به محصولی به این کوچکی از سوی اپل قابل توجه است؛ امیدواریم روند توسعه‌ این محصول متوقف نشود و غول کوپرتینو مجموعه‌ مناسبی از ایرپادزهای بی‌سیم را در اختیار کاربران قرار دهد.