یک منبع آگاه خبری می‌گوید اپل برای آموزش مولد هوش مصنوعی در سیستم‌عامل iOS 18 قصد دارد چندین میلیارد عکس را به آن اضافه کند و برای تحقق آن با منابع مختلفی نظیر Shutterstock یا Photobucket همکاری خواهد کرد.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، اپل قصد دارد برای رقابت‌با سامسونگ و سری گلکسی S24 از مولد هوش مصنوعی اختصاصی در سیستم‌عامل iOS 18 رونمایی کند تا به‌واسطه‌آن بتواند فروش بسیار بالاتری کسب کند و یک‌بار دیگر به‌عنوان بهترین و ارزشمند‌ترین کمپانی جهان جایگاهش را تثبیت کند. برای تحقق چنین هدفی، غول کوپرتینو قصد همکاری با مجموعه‌های بزرگ مانند گوگل، بایدو و OpenAI را دارد که در آموزش مدل‌های زبان بزرگ (LLM) شهرت جهانی دارند؛ همچنین، برای کسب مجوزهای بیشتر جهت آموزش تصویری مولد هوش مصنوعی، اپل قصد همکاری با منابع بزرگی مانند Shutterstock و Photobucket را دارد که مجموعه‌ای بزرگ از عکس‌های اختصاصی را در سرورهایشان ذخیره کرده‌اند.

همان‌طورکه می‌دانید، حضور مولد هوش مصنوعی به‌سادگی می‌تواند تاثیر به‌سزایی در نحوه تعامل ما گوشی‌های آیفون و سایر محصولات اپل داشته باشد، چراکه با دستوراتی ساده ازسوی کاربران بسیاری از کارها بدون‌نیاز به‌صرف وقت یا هزینه انجام می‌شود. پیش‌ازاین، گزارش کردیم کاربران می‌توانند با دستور زبانی قابلیت‌های ویرایش و اصلاح را در تصاویر یا ویدئوها انجام دهند؛ تغییرات باتوجه‌به توضیح دقیق کاربران و درک بالای هوش مصنوعی انجام می‌شود که به‌احتمال زیاد در ابتدای راه ایراداتی خواهد داشت، اما رفته‌رفته با ارائه به‌روزرسانی‌های مختلف نرم‌افزاری برطرف می‌شود.

 هوش مصنوعی اپل

باتوجه‌به گزارش‌های رسیده، غول فناوری ساکن کوپرتینو برای آموزش مولد هوش مصنوعی از منابع معتبر استفاده می‌کند تا نتایج دقیق و کمترین میزان خطا را داشته باشد. برهمین‌اساس، هرچه مجموعه تصاویر و داده‌ها بزرگ‌تر باشد، درک عکس‌ها و اعمال تغییرات بسیار ساده‌تر خواهد بود. شایعات تایید می‌کند اپل با Shutterstock به‌توافق رسیدند تا میلیاردها عکس برای آموزش مولد هوش مصنوعی AppleGPT استفاده شود؛ همچنین، رقم قرارداد حدود 20 تا 50 میلیون دلار خواهد بود. البته این پایان ماجرا نخواهد بود و کمپانی آمریکایی اپل برای آموزش هوش مصنوعی با سایر منابع تصویری همکاری می‌کند تا دقیق‌ترین مولد را داشته باشد.

وب‌سایت خبری Reuters گزارش کرد پس‌از Shutterstock و سایر غول‌های فناوری، کمپانی اپل برای بهبود آموزش‌های هوش مصنوعی با Photobucket همکاری خواهد کرد تا به 13 میلیارد عکس و ویدئو دسترسی داشته باشد. همچنین، این منبع خبری می‌گوید اپل با جدیت بسیار زیادی به‌دنبال همکاری و استفاده از داده‌های کمپانی‌های مختلف است تا بتواند با سرعت بیشتری مولد هوش مصنوعی را برای معرفی در رویداد WWDC 2024 همراه‌با سیستم‌عامل iOS 18 آماده‌ کند. درحال‌حاضر، به‌نظر می‌رسد دستیار مجازی سیری و Spotlight Search ازجمله مواردی هستند که با آموزش‌های هوش مصنوعی توسعه می‌یابند تا به‌کمک آن‌ها درک متنی و جست‌وجو‌ها به‌اندازه Google Gemini و ChatGPT عالی باشد.

اخبار مرتبط: