گزارش شفاف‌سازی اپ استور مربوط به سال 2023 نشان می‌دهد که کمپانی اپل با تعدادی از توسعه دهندگان در فروشگاه اختصاصی خود قطع همکاری کرده است.

کمپانی اپل برای بار دوم گزارشی را تحت عنوان گزارش شفاف‌سازی اپ استور مربوط به سال 2023 منتشر کرد که براساس آن از انتشار برنامه‌های تعدادی از توسعه دهندگان در راستای حفظ امنیت کاربران در اپ استور جلوگیری کرده است. این کمپانی App Store را در 175 کشور جهان مورد بررسی قرار داده و در نهایت اطلاعات و داده‌های مرتبط با آن را به اشتراک گذاشته است؛ اطلاعات زیر مربوط‌به شفافیت سال 2023 است که بخشی خلاصه‌ای ازآن می‌توانید مشاهده کنید.

  • تعداد کل برنامه‌های موجود در فروشگاه: 1,870,119
  • تعداد برنامه‌هایی که ارسال شده و بررسی شدند: 6,892,500
  • تعداد برنامه‌هایی که بررسی و رد شدند: 1,763,812

6 دلیل برای رد شدن برنامه‌ها در گزارش مذکور عنوان شده که مهمترین آن‌ها مسائل امنیتی، عدم کارایی، نوع طراحی و عدم سازگاری با خط مشی فروشگاه است. با این وجود بعضی از توسعه دهندگان پس از رد برنامه‌هایشان اقدام به اصلاح و ارسال مجدد کردند و اپل نیز پس از بررسی آن‌ها را تایید کرد که تعداد این برنامه‌ها 277,923 عنوان شده است.

علاوه براین آمار دیگری در گزارش شفافیت اپ استور دیده می‌شود که مربوط به برنامه‌های حذف شده از فروشگاه موردنظر است. این اپلیکیشن‌ها که تعدادشان 116,117 هزار برنامه ذکر شده، بیشتر در حوزه کسب‌وکار، بازی‌ها، برنامه‌های غذایی، سرگرمی، آموزش و سایر موارد هستند.

گفتنی است که اسامی کشورهایی که درخواست حذف برنامه‌ها را از کمپانی اپل داشتند در گزارش موردنظر لیست شده که عبارتند از کشورهای چین، کره جنوبی، هند، روسیه، اندونزی، لیتوانی، اوکراین، مالزی و چند کشور دیگر، که دراین بین چین با درخواست حذف 1285 برنامه در صدر این کشورها قرار دارد. پس از چین کره جنوبی با درخواست حذف 103 برنامه و هند با درخواست حذف 30 برنامه در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

لازم به‌ذکر است که اپل اعلام کرده اطلاعات مربوط به گزارش شفاف‌سازی اپ استور طی دو سال 2022 و 2023 که در سایت منتشر شده‌ به‌روزرسانی می‌شوند.

اخبار مرتبط :