از آغاز سال ۱۴۰۳، شاهد تداوم سلطنت وان پلاس Ace 3V در صدر فهرست پرچمداران AnTuTu برای سومین ماه متوالی بودیم.

آنتوتو (AnTuTu) یک برنامه محبوب برای ارزیابی عملکرد (benchmarking) گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های الکترونیکی است که توسط شرکت چینی Cheetah Mobile توسعه یافته است. این برنامه با انجام مجموعه‌ای از تست‌های مختلف، جنبه‌های مختلف عملکرد دستگاه مانند سرعت پردازنده، گرافیک، حافظه، رابط کاربری و تجربه کاربری را مورد سنجش قرار می‌دهد و در نهایت به آن امتیازی کلی اختصاص می‌دهد.

همانند روال ماهانه، AnTuTu فهرست ۱۰ دستگاه برتر از میان قاتلین پرچمداران گوشی‌های هوشمند را برای اردیبهشت‌ماه را منتشر کرد. در این‌ماه، انتظار ورود رقبای قدرتمندی همچون Redmi Turbo 3 و iQOO Z9 Turbo مجهز به چیپست Snapdragon 8s Gen 3 را داشتیم، امابه‌دلایلی این‌اتفاق رخ نداده است و در نتیجه، فهرست مذکور نسبت به ماه گذشته تغییرات اندکی را نشان می‌دهد. براساس نتایج اردیبهشت‌ماه AnTuTu، وان پلاس Ace 3V همچنان صدرنشین لیست قاتلین پرچمدار است. این گوشی هوشمند بابهره‌مندی از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ و ۱۲ گیگابایت رم، امتیاز خیره‌کننده ۱.۴۳۷.۸۹۶ را کسب کرده است.

Ace 3V

در جایگاه‌های بعدی این فهرست، شاهد حضور گوشی‌های هوشمند میان‌رده دیگری از برندهای مطرحی همچون ریلمی، شیائومی و اوپو هستیم. این گوشی‌ها علی‌رغم قیمت مناسب‌تر نسبت به پرچمداران، عملکردی قابل‌توجه را ارائه می‌دهند. در ادامه، لیست برترین قاتلین پرچمدار اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ بر اساس امتیاز AnTuTu آورده شده است:

۱_وان پلاس Ace 3V (اسنپدراگون ۷+ نسل ۳، ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه): ۱.۴۳۷.۸۹۶ امتیاز

۲_ریلمی GT Neo۶ SE (اسنپدراگون ۷+ نسل ۳، ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه): ۱.۳۸۱.۱۷۳ امتیاز

۳_ردمی KV۰E (مدیاتک دایمنسیتی ۸۳۰۰-الترا، ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایت حافظه): ۱.۳۷۴.۰۱۸ امتیاز

۴_ریلمی GT Neo۵ SE (اسنپدراگون ۷+ نسل ۲، ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایت حافظه): ۱.۱۴۵.۱۶۹ امتیاز

۵_ردمی نوت ۱۲ توربو (اسنپدراگون ۷+ نسل ۲، ۱۶ گیگابایت رم + ۱ ترابایت حافظه): ۱.۱۳۵.۶۴۰ امتیاز

۶_اوپو Reno۱۱ ۵G (مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰، ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه): ۹۹۱.۶۸۱ امتیاز

۷_آی‌کیو Z۸ (مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰، ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه): ۹۷۴.۳۴۸ امتیاز

۸_آی‌کیو نئو۷ SE (مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰، ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه): ۹۷۰,۵۱۲ امتیاز

۹_اوپو K۱۲ ۵G (اسنپدراگون ۷ نسل ۳، ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه): ۹۰۲.۳۸۲ امتیاز

۱۰_ردمی نوت ۱۲T پرو (مدیاتک دایمنسیتی ۸۲۰۰-الترا، ۱۲ گیگابایت رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه): ۸۸۶.۸۶۵ امتیاز

همانطور که مشاهده می‌کنید، برخی از مدل‌ها باوجود برخورداری از تراشه‌های مشابه، امتیاز متفاوتی کسب کرده‌اند. این امر می‌تواند ناشی از عوامل‌مختلفی همچون بهینه‌سازی نرم‌افزاری، نوع حافظه داخلی و سیستم خنک‌کننده باشد. همانطور که در نتایج AnTuTu مشاهده می‌کنیم، وان پلاس Ace 3V برای سومین ماه متوالی در رتبه‌ نخست برترین قاتلین پرچمدار قرار گرفته است. این گوشی هوشمند با بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند، همچنان پیشتاز این رقابت باقی مانده است. در رتبه‌های بعدی به ترتیب شاهد حضور ریلمی GT Neo 6 SE و ردمی K70E هستیم.

علاوه‌براین مدل‌ها، حضور گوشی‌های میان‌رده‌ دیگری همچون ریلمی GT Neo 5 SE و ردمی نوت ۱۲ توربو نیز در جمع پنج گوشی برتر با امتیاز میانگین بالای یک میلیون در AnTuTu، جالب توجه است. تنها مدل جدیدی که به این لیست اضافه شده، اوپو K12 5G است که جایگاه نهم را از آن خود کرده است. طبق‌اخبار منتشر شده، شاهد تغییراتی در بخش پرچمداران نیز هستیم. در این ماه، ویوو X100s در رتبه‌ نخست قرار گرفته است و ROG Phone 8 Pro که در دو ماه گذشته پیشتاز بود، دیگر در این لیست دیده نمی‌شود.

اخبار مرتبط: