شرکت وان‌پلاس طبق گزارش‌های موثق، در حال برنامه‌ریزی برای رونمایی از جدیدترین پرچمداران خود، وان پلاس ۱۳ و ۱۳R است. انتظار می‌رود این گوشی‌های هوشمند اواخر سال‌جاری 2024 به بازار داخلی چین عرضه شوند و سپس اوایل سال 2025 شاهد عرضه‌ جهانی آن‌ها باشیم.

در‌حالی‌که تاکنون گزارش‌های ضد و نقیضی در مورد طراحی ظاهری این گوشی‌ها منتشر شده است، افشای اطلاعات جدید می‌تواند نشانه‌ تأیید برخی از این شایعات باشد. جزئیات بیشتر در مورد مشخصات فنی، قابلیت‌ها و طراحی نهایی این گوشی‌ها، احتمالاً در زمان نزدیک به رونمایی رسمی آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش جدیدی از Yogesh Brar، افشاگر شناخته‌شده‌ حوزه فناوری، کمپانی وان‌پلاس قصد دارد از گوشی‌های هوشمند جدید خود، وان پلاس ۱۳ و ۱۳R اواخر سال‌جاری رونمایی کند. این گوشی‌ها نسبت به نسل قبلی طراحی جدیدتری خواهند داشت.

Yogesh Brar تصویری را به اشتراک گذاشته است که نمای پنل پشتی هر دو دستگاه را نمایش می‌دهد. با توجه به سابقه‌ درخشان وی در زمینه‌ افشای اطلاعات دقیق پیش از معرفی رسمی محصولات، می‌توان گفت که این گزارش از اعتبار قابل توجهی برخوردار است.

جزئیات بیشتر در رابطه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت نهایی این گوشی‌ها، احتمالا در زمان نزدیک به مراسم رونمایی رسمی آن‌ها در دسترس قرار خواهد گرفت. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، گوشی سمت راست وان پلاس۱۳ است که ماژول دوربین آن برخلاف نسل قبل، به جای قرارگیری در لبه‌ چپ، به مرکز پنل پشتی منتقل شده است. این موضوع با تصاویر سه‌بعدی قبلی که لو رفته بود و ماژول دوربین شبیه به وان‌پلاس ۱۰ پرو را نشان می‌داد، در تضاد است. اما تصویر جدید، یادآور ماژول دوربینی شبیه به شیائومی ۱۳ اولترا برای وان پلاس۱۳ است. از طرف دیگر، وان‌پلاس ۱۳R به‌نظر می‌رسد از ماژول دوربینی مشابه با وان‌پلاس ۱۰ پرو بهره می‌برد.

اگرچه صحت کامل تصویر فاش‌شده از پنل پشتی وان پلاس ۱۳ هنوز به‌طور قطعی تأیید نشده است، اما چیدمان متقارن ماژول دوربین دایره‌ای شکل در مرکز آن، از لحاظ زیبایی‌شناختی چشم‌نواز و جذاب به‌نظر می‌رسد. این طراحی با رویکرد مبتنی بر تقارن در طراحی صنعتی همخوانی دارد و می‌تواند نظر مثبت بسیاری از کاربران را جلب کند.

به‌طور قطع، در ماه‌های آتی شاهد انتشار جزئیات و تصاویر بیشتری از طراحی نهایی وان پلاس ۱۳ و ۱۳R خواهیم بود. این اطلاعات، تصویری روشن‌تر از استراتژی طراحی وان‌پلاس برای نسل جدید پرچمدارانش ارائه خواهد داد. در نهایت، زمان زیادی باقی است که تایید نهایی این طراحی برای وان پلاس ۱۳ را مشخص خواهد کرد.