نتایج تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ در تست آنتوتو منتشر شده که حاکی از کسب امتیاز ۲ میلیونی و بهبود ۲۶ درصدی رکورد گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو پلاس است.

در دنیای گوشی‌های هوشمند، معمولا توجه بیشتر مخاطبان عادی به صفحه‌نمایش، دوربین و مشخصات ظاهری دستگاه است، اما با کمی آشنایی و کسب اطلاعات اولیه متوجه می‌شوند که یکی از مهم‌ترین بخش‌های گوشی هوشمند، پردازنده آن است. در این حوزه گوشی‌های اندرویدی معمولا از تراشه‌های مدیاتک و کوالکام بهره می‌برند. دیروز مشخص شد که بیشترین امتیاز در تست گیک‌بنچ به آخرین تراشه کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ اختصاص یافته است و امروز نتایج تست آنتوتو نماینده مدیاتک یعنی دایمنسیتی ۹۳۰۰ منتشر شده که سرعت و قدرت آن را به رخ رقبا می‌کشد.

تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ در تست آنتوتو

یکی از نکات جالب توجه تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰، معماری پردازنده آن است. این تراشه از ۴ هسته فوق بزرگ Cortex-X4 و ۴ هسته بزرگ Cortex-A720 بهر می‌برد و خبری از هسته‌های کوچک نیست. با بهره‌مندی از یکی از هسته‌های Cortex-X4 به‌عنوان هسته اصلی، پردازنده این تراشه معماری ۱+۳+۴ دارد. در بخش پردازنده گرافیکی هم این تراشه از Immortalis-G720 بهره می‌برد که یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های گرافیکی گوشی به‌شمار می‌رود.

برای انجام تست آنتوتو، تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ به اندروید ۱۴، حافظه رم ۱۶ و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی مجهز شد. درنتیجه، امتیاز کلی آن از ۲ میلیون عبور کرد. در ادامه امتیاز بخش‌های مختلف این تراشه را مشاهده می‌کنید:

  • پردازنده (CPU): 485,064
  • پردازنده گرافیکی (GPU): 899,463
  • رم (RAM): 357,691
  • تجربه کاربری (UX): 312,866

تا ماه قبل و پیش از ثبت نمره اسنپدراگون ۸ نسل ۳، بالاترین نمره ثبت شده توسط گوشی‌های اندرویدی، حدود یک میلیون و ششصد هزار امتیاز بود که متعلق به گوشی گیمینگ رد مجیک ۸ پرو پلاس است و تراشه دایمنسیتی ۹۳۰۰ با ثبت امتیاز ۲۰۵۵۰۸۴ حدودا ۲۶ درصد رکورد قبلی را بهبود بخشید. همچنین در بخش‌های مختلف پردازنده ۱۹، پردازنده گرافیکی ۴۱، رم ۱۶.۵ و تجربه کاربری ۸ درصد موفق به بهبود رکوردهای قبلی شده است.

نظر شما چیست؟ آیا تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ می‌تواند دایمنسیتی ۹۳۰۰ را شکست دهد یا نماینده کوالکام در این رقابت مغلوب می‌شود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: