درسال ۲۰۲۴، علاوه‌بر کاهش ۱۰ درصدی فروش اپل در سه‌ماهه ابتدایی نسبت‌به سال گذشته، رشد کلی اندروید هم ۲ برابر iOS خواهد بود تا سال سختی برای اپل باشد.

سال ۲۰۲۳ شرکت اپل عنوان بیشترین فروش گوشی را کسب کرد. درحقیقت از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲ سامسونگ بیش از یک دهه متوالی این عنوان را دراختیار داشت و سال گذشته به‌دلیل موفقیت بی‌نظیر هواوی در چین با تولید اولین تراشه 5G به‌نام کرین 9000s، سامسونگ و بقیه شرکت‌های سازنده گوشی با کاهش آمار فروش روبرو شدند. دراین میان سامسونگ بیشترین ضرر را کرد و عنوان بیشترین فروش به اپل رسید. بااین حال روز گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد سامسونگ جایگاه بیشترین فروش گوشی در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ را پس گرفته و باوجود افت ۰.۷ درصدی نسبت‌به مقطع مشابه ۲۰۲۳، وضعیت بسیار بهتری از اپل با افت ۹.۷ درصدی دارد.

فروش اندروید

این گزارش از شرکت جهانی اطلاعات منتشر شده بود. در این گزارش نبیلا پوپال، مدیر تحقیقات IDC به تحلیل وضعیت بازار پرداخته بود. در بخش دیگری از صحبت‌های پوپال، او به پیش‌بینی درباره وضعیت آینده بازار گوشی در سال ۲۰۲۴ پرداخت. او در مصاحبه با CNN گفت که ایفون باوجود حضور پررنگ در ایالات متحده از گذشته، طی چند سال اخیر رشد چشمگیری را در بازار جهانی تجربه کرد. درنتیجه باوجود اینکه هنوز سیستم‌عامل اندروید بزرگ‌ترین سیستم‌عامل محسوب می‌شود، سهم اندرویدی‌ها کاهش یافته است.

درادامه این گزارش آمده است که بااین حال سال ۲۰۲۴ وضعیت بازار کمی متفاوت خواهد بود. وی پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۴ سرعت رشد فروش گوشی‌های اندروید ۲ برابر iOS خواهد بود. ازسوی دیگر اپل در آمریکا با فشارهایی مواجه شده است. درحقیقت پس از اتحادیه اروپا این‌بار وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا اپل را به ایجاد انحصار در بازار متهم کرده و خواستار اعمال تغییرات اساسی در سرویس‌هایی نظیر iMessage و اپ استور شده است.

نظر شما چیست؟ آیا اپل باموفقیت این بحران را پشت سر می‌گذارد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: