قابلیت ارسال پیام ماهواره‌ای به گوگل مسیج در اندروید ۱۵ بتا درحال آزمایش است؛ اما مانند سرویس اپل به پیام‌های اضطراری محدود نیست و کاربران می‌توانند به دوستان و خانواده خود پیام بدهند.

بیش از یک سال قبل شرکت اپل قابلیت پیام اضطراری ماهواره‌ای را با سری آیفون ۱۴ معرفی کرده و در دسترس کاربران قرار داد. در مواقعی که اتصال شبکه همراه و وای فای موجود نیست، کاربران می‌توانند بااستفاده از این قابلیت پیام اضطراری به سرویس‌های امدادی ارسال کنند تا جان آنها نجات پیدا کند. بااین حال سال گذشته و پس از سرویس اپل، شرکت‌های چینی مانند هواوی و شیائومی از سرویس‌های ارتباطی ماهواره‌ای اختصاصی در چین با امکان ارسال پیام به مخاطبان و حتی برقراری تماس صوتی ماهواره‌ای معرفی کرده و در دسترس کاربران خود قرار دادند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سرویس پیام ماهواره‌ای به اندروید ۱۵ اضافه می‌شود.

قابلیت پیام ماهواره‌ای

به‌گزارش 9to5Google، در آخرین نسخه بتا اندروید ۱۵ گوگل درحال آزمایش اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام است. بااین حال بررسی APK جدید از کد سورس‌های 9to5Google نشان می‌دهد این سرویس می‌تواند بسیار فراتر از سرویس پیام اضطراری ماهواره‌ای iOS باشد. براین اساس کاربران گوگل مسیج در آینده می‌توانند با این سرویس از اتصال ماهواره‌ای برای ارسال پیام غیر اضطراری به دوستان و خانواده استفاده کنند، درصورتی که خبری از اتصال شبکه و وای‌فای نیست.

این ارتقا قابل توجهی نسبت‌به سرویس پیام اضطراری iOS اپل در اپلیکیشن iMessage محسوب می‌شود. بااین حال سرویس جدید گوگل از قابلیت Find My برای اشتراک گذاشتن موقعیت و همچنین تماس با امداد جاده‌ای پشتیبانی می‌کند. کد مذکور در نسخه بتا گوگل Messages (نسخه 20240329_01_RC00) به وضوح می‌گوید که کاربران می‌توانند از قابلیت پیام‌رسانی فراتر از خدمات اضطراری بهره‌مند شوند، البته فقط پیام متنی قابل ارسال است.

نظر شما چیست؟ آیا سرویس پیام ماهواره‌ای اندروید ۱۵ در ایران در دسترس قرار می‌گیرد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: