اندروید ۱۵ به قابلیت جدیدی به‌نام Power Off Finding API مجهز می‌شود که امکان پیدا کردن گوشی خاموش را برای کاربران فراهم می‌کند، البته فعلا فقط پیکسل ۸ و ۹ قرار است آن را دریافت کنند.

امروز صبح گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد مراسم Google I/O قرار است ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شود. شرکت گوگل هرساله در این مراسم از آخرین دستاوردهای خود در حوزه تکنولوژی از‌جمله قابلیت‌های جدید نسخه بعدی اندروید رونمایی می‌کند. بااین حال تاکنون بخشی از قابلیت‌های نسخه بعدی سیستم‌عامل محبوب مشخص شده‌اند. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد اندروید ۱۵ قرار است به یک قابلیت جدید دیگر معرفی شود که بااستفاده از آن کاربران می‌توانند گوشی خود را حتی پس از خاموش شدن به‌راحتی پیدا کنند.

براساس این گزارش، اندروید ۱۵ به‌قابلیت جدیدی به‌نام Power Off Finding API مجهز می‌شود که به کاربر امکان پیدا کردن گوشی و دستگاه اندرویدی را حتی پس از خاموش شدن فراهم می‌کند. بااستفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند موقعیت دستگاه خود را مشاهده کرده و آن را پیدا کنند. درحقیقت این قابلیت بااستفاده از فرستنده‌های بلوتوث که پیش از خاموش شدن دستگاه محاسبه شده‌اند تنظیم شده و پس از خاموش شدن از نیروی ذخیره دستگاه برای ارسال سیگنال بلوتوثی استفاده می‌کند.

اندروید ۱۵

بااین حال قابلیت Power Off Finding API به سخت‌افزار ویژه‌ای نیاز دارد که همه گوشی‌ها به آن مجهز نیستند. این سخت‌افزار به بلوتوث اجازه می‌دهد پس از خاموش شدن دستگاه، بخش بلوتوث روشن بماند. اگرچه معمولا هنگام خاموش شدن دستگاه مقداری انرژی باقی مانده، در‌صورتی که دستگاه برای مدتی طولانی خاموش باشد و تمام انرژی آن تخلیه شود دیگر این ویژگی هم کار نخواهد کرد. این گزارش نشان می‌دهد که سری پیکسل ۹ به سخت‌افزار مذکور مجهز می‌شود، اما پیکسل ۸ هم از آن بهره‌مند شده و باعرضه اندروید ۱۵ کاربران می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

در این گزارش خبری از دستگاه‌های پیکسل سری ۷ و ۶ نیست، بااین حال باید منتظر عرضه اندروید ۱۵ بمانیم تا ببینیم واقعا این قابلیت به اندروید اضافه می‌شود یا نه. علاوه‌بر آن هنوز مشخص نیست گوشی‌های اندرویدی بقیه شرکت‌ها مانند سامسونگ، شیائومی و بقیه شرکت‌های چینی به آن مجهز می‌شوند یا به‌صورت اختصاصی برای گوگل یا چند شرکت چینی باقی می‌ماند.

اخبار مرتبط: