قابلیت Search Generative Experience که در سرویس ابری گوگل امکان خلاصه کردن صفحات وب را در دسترس گوشی‌های اندرویدی می‌گذارد قرار است با هوش مصنوعی جمنای نانو به سری گلکسی S24 و پیکسل ۸ به‌صورت آفلاین اضافه شود.

یکی از قابلیت‌های بسیار مفید و کاربردی گوگل، Search Generative Experience یا SGE نام دارد. کاربران سیستم ابری گوگل می‌توانند صفحات وب را به‌راحتی بااستفاده از هوش مصنوعی گوگل خلاصه کنند و بدون نیاز به‌مطالعه تمام صفحه وب، نکات کلی آن را مشاهده کنند. این ویژگی در تمامی گوشی‌های اندرویدی بااستفاده از هوش مصنوعی آنلاین گوگل در سرویس ابری در دسترس است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد قابلیت خلاصه کردن صفحات وب قرار است به‌زودی بااستفاده از هوش مصنوعی روی گوشی جمنای نانو (Gemini Nano) به سری گوشی‌های گلکسی S24 و پیکسل ۸ گوگل اضافه شود.

خلاصه کردن صفحات وب جمنای نانو

این گزارش توسط میشال رحمان، متخصص و خبرنگار معتبر حوزه اندروید منتشر شده است. او در این گزارش نوشت که شواهد زیادی مبنی‌بر افزودن قابلیت خلاصه‌سازی صفحات وب با هوش مصنوعی جمنای نانو به سری گلکسی S24 و پیکسل ۸ پیدا کرده است. براین اساس، این قابلیت مخصوص پرچمداران سامسونگ و گوگل نیست و تمام گوشی‌هایی که در آینده هوش مصنوعی جمنای نانو را دریافت کنند از آن بهره‌مند خواهند شد. اگرچه افزودن هوش مصنوعی Gemini Nano به گوشی‌های هوشمند اندروید خبر هیجان‌انگیزی است، این اتفاق احتمالا چندین ماه یا حتی بیش از یک سال طول بکشد و حتی زمان بیشتری برای فراگیر شدن در تمام گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی طول خواهد کشید.

علاوه‌بر زمان نامعلوم و احتمالا طولانی، هنوز مشخص نیست که جمنای نانو علاوه‌بر سری S24 و پیکسل ۸ برای چه نسخه‌هایی عرضه می‌شود و ممکن است این ویژگی به‌صورت اختصاصی برای گوشی‌های پرچمدار و رده‌بالا بازار باقی بماند. همچنین قابلیت Circle to Search برپایه گوگل لنز که به سری گلکسی S24 اضافه شد قرار است درانحصار سامسونگ و گوگل بماند و این قابلیت هم ممکن است سرنوشت مشابهی داشته فقط برای گوشی‌های برخی از شرکت‌ها در دسترس قرار بگیرد.

اخبار مرتبط: