شرکت اپل برای توسعه بیشتر مدل هوش مصنوعی خود در iOS 18 و macOS 15، شرکت DarwinAI را خرید و محقق ارشد آن را هم برای مدیریت پروژه هوش مصنوعی خود برگزیده است.

آپدیت iOS 18 احتمالا بزرگ‌ترین به‌روزرسانی سیستم‌عامل برای آیفون به‌حساب خواهد آمد. اپل قصد دارد علاوه‌بر ایجاد تغییرات کلی و افزودن قابلیت‌های جدید، این نسخه را به هوش مصنوعی مولد مجهز کند و طی چند ماه گذشته سرمایه‌گذاری عظیمی در این زمینه انجام داده است. پیش از این گزارش‌هایی از ابزارهای مختلف هوش مصنوعی که اپل آنها را برای ادغام در مدل عظیم خود توسعه داده بود منتشر شد. اکنون گزارش دیگری مبنی‌بر خرید هوش مصنوعی DarwinAI برای گسترش بیشتر مدل عظیم هوش مصنوعی اپل در iOS 18 منتشر شده است.

هوش مصنوعی در iOS 18 می‌تواند نحوه استفاده کاربران از آیفون را به‌صورت اساسی تغییر دهد. شرکت اپل قصد دارد هوش مصنوعی را در سیستم دستیار سیری و جستجوی اسپات‌لایت تقویت کند. همچنین می‌خواهد ویژگی‌های دیگری را در دسترس‌تر کند تا تجربه کاربری بهبود یابد. اکنون گزارش جدید از بلومبرگ منتشر شده که نشان می‌دهد اپل اوایل زمستان شرکت کانادایی DarwinAI را خریداری کرده است.

شرکت DarwinAI فناوری تولید کرده بود که قطعات را در قرآیند تولید بازرسی می‌کرد. علاوه‌بر آن فناوری هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند برای ایجاد سیستم‌های کوچک‌تر و کارآمدتر نیز استفاده شود. پس از خریداری این شرکت، تمام صفحات DarwinAI در شبکه‌های اجتماعی حذف شدند و تعداد بخشی از شرکت DarwinAI به اپل ملحق شد. الکساندر وانگ، محقق ارشد DarwinAI هم از این پس به‌عنوان مدیر گروه هوش مصنوعی در اپل به‌کار خود ادامه می‌دهد.

شرکت اپل در پاسخ به‌سوال خریداری DarwinAI اعلام کرد: «اپل هر چند وقت یکبار شرکت‌های فناوری کوچک‌تر را خریداری می‌کند» و عملا این خبر را تایید کرد. اگرچه غول کوپرتینو از برنامه‌های خود برای DarwinAI سخن نگفت، پیش از این برنامه‌های اپل برای توسعه هوش مصنوعی در iOS 18 توسط منابع مختلف ازجمله مارک گورمن، تحلیلگر شناخته شده اپل تایید شده بود. البته هوش مصنوعی مخصوص iOS 18 نیست و macOS 15 هم این نسخه را دریافت خواهد کرد. همچنین احتمالا iPadOS 18 هم به آن مجهز می‌شود؛ البته هنوز به‌صورت رسمی هیچ‌یک از نسخه‌ها اعلام نشده است.

اخبار مرتبط: