یک هفته بعد از عرضه اندروید 15 بتا 2 توسط گوگل، بتا 2/1 آن عرضه شد تا برخی از ایرادات آن را رفع کند. حال با شروع ماه جدید میلادی، این شرکت نسخه جدید اندروید 15 بتا 2/2 را عرضه کرده تا مشکلات بیشتری را رفع و بهبودهایی در سری گوگل پیکسل اعمال کند.

نسخه بتا 2/1 تنها بر روی بهبود برخی از باگ‌ها در یکی از قابلیت‌های حریم شخصی تمرکز داشت اما نسخه 2/2 مشکلات گسترده‌تری را رفع می‌کند. با عرضه اندروید 15 باگ‌ها و مشکلاتی نیز ایجاد شد که حال گوگل قصد دارد در این نسخه جدید به رفع مشکلات و بهبود بیشتر گوشی‌های پیکسل بپردازد. در نسخه جدید اندروید 15 قسمت Private Space به طور کامل و بدون مشکل فعال شد. علاوه بر آن، مشکلات مربوط به NFC و کیف پول نیز در این آپدیت به شکلی واضح بهبود یافته است.

نسخه جدید اندروید 15 با بیلد AP31.240426.023 عرضه شده و قرار است برای گوشی‌های پیکسل 6 و 6 پرو، پیکسل 6a، پیکسل 7 و 7 پرو، پیکسل 7a، پیکسل فولد، پیکسل تبلت، پیکسل 8 و 8 پرو و پیکسل 8a عرضه شود. قابلیت جدید OTA نیز قرار است در آپدیت‌های آینده در دسترس قرار بگیرد اما اگر برای استفاده از آن عجله دارید، می‌توانید در حال حاضر نیز به صورت بتا به آن دسترسی داشته باشید. با شرکت کردن در بتا، می‌توانید به اولین نسخه‌های اندروید 15 دسترسی داشته باشید. در اواخر این ماه نیز نسخه جدید اندروید 15 بتا 3 در دسترس قرار گرفته و ویژگی‌های بیشتری ارائه می‌دهد.

آپدیت جدید اندروید 15 حجمی برابر با 58 مگابایت دارد در حالی که آپدیت قبلی آن تنها 12/12 مگابایت بود. یکی از بزرگ‌ترین ویژگی‌های این آپدیت حل مشکل Private Space بود که با اولین بار استفاده از آن، اقدام به حذف اپلیکشن‌های مختلف می‌کرد. ممکن است آپدیت بتا 2/2 نیز باگ‌هایی را با خود بیاورد و این به دلیل ناکامل بودن آن است. در حال حاضر پایدارترین نسخه اندروید 14 بوده و در حال حاضر اندروید 15 به این پایداری نرسیده است. با این حال، اگر در گوشی پیکسل خود از Android Preview استفاده می‌کنید، این آپدیت نیز می‌تواند بهبودهایی عظیم برایتان داشته باشد.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌هایی که آپدیت جدید اندروید 15 رفع می‌کند می‌توان به مشکلات مربوط به کیف پول و NFC، پرداخت از طریق NFC، بهبود نمایش ویدئوها با HDR ده بیت و حذف سایه رنگ سبز از آنان، افزایش پایداری سیستم و بهبود کلی اتصالات اشاره کرد. آپدیت OTA نیز برای کسانی در برنامه پیکسل بتا شرکت کرده بودند به زودی در دسترس قرار می‌گیرد و کاربران می‌توانند از آن استفاده و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند.

اخبار مرتبط: