به‌نقل از یک خبرگزاری معتبر، شورشیان در شهر فیلادلفیا ایالات متحده آمریکا به مراکز خرید و یک اپل استور حمله کرده و صدها دستگاه آیفون سری ۱۵ و آیپد را به‌سرقت بردند.

براساس آخرین گزارش‌ها، شورشیان یک اپل استور را در شهر فیلادلفیا به‌قصد غارت و دزدی جدیدترین نسل آیفون‌ها مورد حمله قرار داده تا بتوانند با فروش آن‌ها به‌سود برسند. این حادثه ساعت ۸ شب روز سه‌شنبه اتفاق افتاد و سارقان قبل از گریز از محل حادثه صدها دستگاه در کیف‌ها و کیسه‌های در دست‌شان جاسازی کرده و از صحنه جرم متواری شدند. به‌گفته ناظران و پلیس محلی، حدود صد نفر در این سرقت بزرگ شرکت داشتند و قبل از رسیدن نیروهای پلیس فروشگاه‌های دیگر نیز حمله کردند.

با تلاش مستمر نیروهای پلیس و مقامات محلی، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشتر از بیست سارق و غارت‌گر نمایندگی اپل‌استور واقع در شهر فیلادلفیا دستگیر شده‌اند. طبق اظهارات پلیس، علاوه‌بر سرقت صدها آیفون، این غارت‌گران به نمایندگی فوت لاکر (Foot Locker) دست‌برد زده و حجم زیادی از لباس‌ها و کفش‌های ورزشی این برند معروف آمریکایی را به‌‌تاراج بردند. مقامات محلی ادعا می‌کنند شورشیان در این حمله با یک‌دیگر هماهنگ بودند؛ اکنون تعداد فروشگاه‌ها و نمایندگی‌هایی که مورد یورش قرار گرفتند به‌صورت دقیق مشخص نیست، اما شواهد ویدیوئی از دوربین‌های مداربسته و سنسورهای سلفی سری آیفون ۱۵ برای شناسایی سارقان مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طراح وب‌سایت خبری 9to5Mac، ایان زلبو، در توییتر چنین می‌نویسد: «افرادی که درحال فیلم‌برداری از این سرقت هستند به‌صورت ناخواسته نشان دادند حالت هشدار آیفون‌ها و آیپد فعال بوده و تمامی دستگاه‌‌ها به‌طور خودکار قفل می‌شوند». همچنین، در فیلم‌ها یک گوشی‌ آیفون با چراغ سبز رنگ به‌تصویر کشیده شد که نشان می‌دهد تصویر سارقان درحال ضبط شدن است. به‌نظر می‌رسد این افراد هیچ راه فراری نخواهند داشت و احتمالا طی روزهای آینده دستگیر می‌شوند، مگراینکه مانند برخی دزدان حرفه‌ای مدت‌زمانی طولانی متواری باشند.

علاوه‌براین، پلیس محلی می‌گوید محموله‌‌ای از آیفون و آیپدها در خیابان نزدیک اپل‌استور رها شده بود که به‌صراحت بیان می‌کند تعدادی از شورشیان از بی‌مصرف بودن این دستگاه‌ها مطلع هستند. برای آگاهی بیشتر باید بگوییم در نمایندگی‌های رسمی اپل تعداد زیادی نسخه نمایشی (Demo) از آیفون‌ها وجود دارد که قابلیت فروش ندارند، بدین معنا که اگر شخصی تلاشی برای استفاده از آن‌ها را داشته باشد، گوشی به‌سرعت قفل می‌شود و پیام‌هایی برای پیگیری به مرکز کنترل اپل ارسال می‌کند.

اخبار مرتبط: