گزارش‌ها نشان می‌دهد AMD با فعال‌سازی فشرده‌سازی رنگ دلتا (DCC) در آپدیت جدید لینوکس، گام‌های نهایی را برای پشتیبانی کامل از معماری RDNA 4 در پلتفرم لینوکس 6.11 برمی‌دارد.

پیش‌تر شاهد رونمایی از GFX12 درایورهای هسته پلتفرم لینوکس توسط کمپانی AMD بودیم؛ اکنون، این غول آمریکایی با توسعه‌ پشتیبانی اولیه، کدهای جدیدی را برای درایور هسته ارائه کرده که سطح گسترده‌ای از پشتیبانی را برای کاربران پلتفرم لینوکس فراهم می‌کند.

وبسایت Phoronix گزارش داد جدیدترین آپدیت نرم‌افزاری AMD جهت رفع مشکلات مرتبط‌با مجازی‌سازی تک ریشه‌ ورودی/خروجی (SR-IOV)، مسائل مدیریت مصرف انرژی و سایر موارد معمول تمرکز دارند. درکنار چنین مشکلاتی، فعال‌سازی فشرده‌سازی رنگ دلتا (DCC) مهم‌ترین قابلیت ارائه‌شده در آپدیت AMD برای پلتفرم لینوکس به‌شمار می‌رود.

RDNA 4

تکنولوژی DCC یک مکانیزم به‌کاررفته در کارت‌های گرافیک مدرن است که با بهره‌گیری از داده‌های تکراری رنگ، عملیات رندرینگ را بهبود می‌بخشد. همچنین، این فناوری با کاهش استفاده از پهنای باند حافظه، عملکرد کلی کارت گرافیک به‌شکل قابل‌توجهی ارتقا می‌دهد؛ وجود DCC در معماری پردازشی RDNA 4 خبر خوشحال‌کننده‌ای خواهد بود، چراکه به‌طورکلی روی عملکرد نهایی تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

علاوه‌براین کمپانی AMD با ارائه این به‌روزرسانی نرم‌افزاری، پشتیبانی از نسل بعدی کارت‌های گرافیک را در لینوکس به‌سطح بالاتری می‌رساند؛ به‌نظر می‌رسد روند آماده‌سازی برای فعال‌سازی کامل این قابلیت‌ها شروع شده و AMD جایگاه بسیار خوبی را در پلتفرم لینوکس و کاربران آن پیدا می‌کند. درنهایت، با نزدیک شدن به‌زمان عرضه‌ رسمی پردازنده‌ها با معماری RDNA 4، انتظار می‌رود اطلاعات مهم‌تری از پچ‌های لینوکس منتشر شود؛ دراین‌صورت تلاش می‌کنیم درسریع‌ترین زمان ممکن اخبار جدید را با شما به‌اشتراک بگذاریم.