یک نجار با استفاده از ایرتگ اپل توانست اموال دزدی خود به ارزش ۵ میلیون‌ دلار را بازیابی کند. در این‌میان، پلیس نیز نقشی کلیدی در این ماجرا ایفا کرد.

ایرتگ اپل یک دستگاه‌ کوچک ردیابی است که به‌کاربران امکان می‌دهد تا مکان اشیاء خود را ردیابی کنند. این دستگاه با استفاده از بلوتوث و شبکه Find My اپل کار می‌کند.

ردیاب‌های ایرتگ اپل که در ابتدا برای‌ یافتن اشیاء گمشده طراحی شده بودند، حالا کارایی‌هایی فراتر از انتظار را به نمایش می‌گذارند. در نمونه‌ای حیرت‌انگیز، این ردیاب‌های کوچک به یک نجار در بازپس‌گیری اموالش به ارزش ۵ میلیون‌ دلار که به سرقت رفته بود کمک کرد.

در این‌ماجرا، نجار با استفاده از ایرتگ که به یکی از ابزارهایش وصل شده بود، موفق به ردیابی محل اختفای اموال دزدی شد. با همکاری‌ پلیس، سارقان دستگیر و اموال به صاحب‌شان بازگردانده شد. این اتفاق، بار دیگر بر نقش روزافزون ردیاب‌های بلوتوثی در زمینه بازیابی اموال‌ مسروقه و همچنین اهمیت همکاری با پلیس برای‌حل چنین پرونده‌هایی تأکید می‌کند.

همانطور که حدس زده می‌شد، سارقان دوباره بازگشتند و مجموعا ۵۰ ابزار را به‌سرقت بردند که برخی از آن‌ها به‌طور نامحسوس مجهز به ایرتگ اپل بودند. نجار با استفاده از آیفونش، رد این ابزارها را تا یک انباری در هاواردِ نزدیک‌ محل زندگی‌اش دنبال کرد. احتمالا سارق با شنیدن داستان‌هایی در مورد رویارویی‌های خطرناک سارقان با قربانیان قبلی، تصمیم هوشمندانه‌ای گرفت و از درگیری مستقیم با آن‌ها اجتناب کرد.

ایرتگ اپل ناجی ۵

نجاری که ایرتگ‌ها را به وسایلش وصل کرده بود، به جای رویارویی مستقیم با سارقان، با پلیس تماس گرفت. با اطلاع پلیس، نه‌تنها ابزارهای سرقت‌شده‌ این‌ نجار بلکه سرنخ‌های باارزشی برای کشف یک عملیات مجرمانه‌ گسترده به دست آمد. این عملیات منجر به شناسایی ۱۲ انبار نگهداری و کشف بیش از ۱۵,۰۰۰ ابزار به ارزش تقریبی ۵ میلیون‌ دلار شد که احتمالاً از مکان‌های مختلفی در شمال ویرجینیا و پنسیلوانیا سرقت شده بود.

گرچه به گفته‌ رئیس‌ پلیس هاوارد، گرگوری در سارقان این پرونده‌ کلان‌هنوز دستگیر نشده‌اند، اما پیگیری‌های قانونی برای شناسایی و دستگیری آن‌ها درحال انجام است. این رویداد، نمونه‌ای قابل‌توجه از کاربردهای خلاقانه‌ ردیاب‌های ایرتگ و اهمیت همکاری با مقامات انتظامی در پیشگیری از جرائم و کشف عملیات‌های مجرمانه‌ سازمان‌ یافته است.

در چنین شرایطی، داشتن چند ایرتگ اپل قطعا به نفعتان خواهد بود. خبر خوب این است که ایرتگ‌های اپل مقرون‌به‌صرفه هم هستند، به‌طوری که یک بسته‌ چه تایی از آن‌ها را می‌توانید تنها با ۷۸ دلار در آمازون پیدا کنید. اگر در منطقه‌ای با امنیت پایین زندگی می‌کنید، می‌توانید از این ردیاب‌ها برای پیدا کردن وسایل دزدی‌تان استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید که در صورت سرقت، همیشه توصیه می‌شود هرچه سریع‌تر با پلیس تماس بگیرید و به هیچ‌وجه خودتان برای رویارویی با سارقان اقدام نکنید.

اخبار مرتبط: