پس‌از مدت‌ها انتظار، کمپانی اپل به‌صورت رسمی آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.5 را برای گوشی‌های سازگار با این به‌روزرسانی منتشر کرد.

همان‌طورکه می‌دانید، فاصله زیادی تا برگزاری رویداد WWDC 2024 نداریم و کمپانی اپل قصد دارد پیش‌ازشروع آن تمامی مشکلات را برطرف کند تا با خیالی آسوده به‌سمت رونمایی از محصولات سخت‌افزاری جدید و سیستم‌عامل iOS 18 برود. ازاین‌سو، آپدیت iOS 17.5 را برای گوشی‌های آیفون سازگار منتشر کرد که قابلیت‌های جدیدی را برای Apple News و تشخیص ردیابی بلوتوث‌های ناشناس به‌ارمغان می‌آورد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از ویژگی‌های به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید می‌پردازیم.

طی ماه‌های گذشته، به‌روزرسانی‌های متفاوتی از سیستم‌عامل iOS 17 منتشر شد که قابلیت‌های بسیار جذابی را به‌همراه بهبود سطح امنیتی پلتفرم دراختیار کاربران گذاشت؛ اکنون، این سیستم‌عامل به‌پایان راه نزدیک می‌شود؛ بنابر‌این، نباید انتظار معرفی قابلیت‌های جدید و کاربردی باشیم. باوجوداین، غول فناوری ساکن کوپرتینو با انتشار آپدیت iOS 17.5 به‌عنوان نسخه‌ای بزرگ اعلام کرد این به‌روزرسانی قابلیت تشخیص ردیابی بلوتوث‌های ناشناس را در نزدیکی گوشی‌های آیفون به‌ارمغان می‌آورد؛ باید خاطرنشان کنیم این ویژگی به‌کمک کمپانی گوگل توسعه یافته‌است.

از زمان انتشار iOS 14.5، گوشی‌های آیفون می‌توانستند با استفاده از Find My Network اتصال ایرتگ‌های ناشناس را تشخیص دهند تا حریم شخصی و مکان فعلی شما ردیابی نشود. اکنون، کمپانی اپل در آپدیت iOS 17.5 با همکاری کمپانی بزرگ گوگل آن‌را به‌سایر ردیاب‌های متفرقه گسترش دهد تا حریم شخصی کاربران گوشی‌های آیفون حفظ شود و سطح امنیت سیستم‌عامل iOS نیز در‌مقایسه‌با گذشته بهبود یابد. به‌عبارتی‌دقیق‌تر، اگر سیستم‌عامل تشخیص دهد یک ردیاب ناشناس با شما درحال حرکت است، به‌سرعت پیامی برای شما ارسال خواهد شد که نشان می‌دهد دستگاهی ناشناس شما را مکان‌یابی می‌کند؛ همچنین، این قابلیت کاربردی برای کاربرانی که از گوشی‌های اندرویدی که نسخه جدیدتر از 6.0 را استفاده می‌کنند، به‌صورت رسمی فعال است.

علاوه‌براین، مشترکین Apple News Plus با عرضه آپدیت iOS 17.5 از ویژگی‌های جدید به‌همراه بازی Quartiles بهره می‌برد که درکنار Crossword Puzzle می‌تواند برای کاربران بسیار چشمگیر باشد؛ البته باید اشاره کنیم بازی جدید Quartiles تنها در کشور‌های ایالات متحده آمریکا و کانادا برای مشترکین 12.99 دلاری و بالاتر فعال‌سازی خواهد شد. ازسوی‌دیگر، برنامه Apple News Plus از حالت آفلاین پشتیبانی می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های صوتی را در حافظه داخلی گوشی‌شان ذخیره‌سازی کنند و بدون اتصال به اینترنت از آن برخوردار شوند.

در انتها باید اشاره کنیم آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.5 را به‌راحتی می‌توانید از بخش تنظیمات با انتخاب گزینه General > Software Update دانلود کنید. همچنین، کمپانی اپل به‌صورت هم‌زمان آپدیت iPadOS 17.5 را به‌همراه watchOS 10.5 و macOS 15.5 را منتشر کرد که سطح امنیت تبلت‌های آیپد و کامپیوترهای مک را بهبود می‌بخشد تا کاربران از دستگاه‌هایشان به‌راحتی بهره‌مند شوند. ازسوی‌دیگر، احتمالا نسخه iOS 17.6 نیز پس‌از برگزاری رویداد WWDC 2024 عرضه شود، اما ویژگی‌های نرم‌افزاری آن مشخص نیست.