چندی پیش اعلام شد که دیگر کاربران برای ثبت تبلیغات در واتس‌‌اپ بیزنس نیازی به داشتن اکانت فیس‌بوک نخواهند داشت.

به‌تازگی کمپانی متا اعلام کرد که اپلیکیشن واتس‌اپ بیزنس به ۲۰۰ میلیون کاربر فعال رسیده است؛ براین‌اساس، این شرکت قصد دارد تغییرات عمده‌ای در رابط کاربری ان ایجاد کند تا وابستگی آن به فیس‌بوک را کاهش دهد.

درحال‌حاضر، کاربرانی که در واتس‌اپ بیزنس به تبلیغ محصولات یا هرگونه تبلیغی می‌پردازند باید یک حساب کاربری در فیس‌بوک داشته باشند تا این فرآیند امکان‌پذیر شود. اما با اعلام متا در آینده‌ای نزدیک دیگر نیازی به داشتن فیس‌بوک برای تولید محتوای تبلیغاتی در واتس‌‌اپ بیزنس نخواهد بود.

متا در بیانیه رسمی اعلام کرد که این قابلیت به‌زودی فراگیر می‌شود و کسب‌وکار‌های کوچکی که در واتس‌اپ بیزنس مشغول تبلیغات محصولات هستند و می‌خواهند محتوای آن‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام منتشر شود؛ تنها نیاز به یک ایمیل و روش پرداختی خواهند داشت.

مراحل تبلیغات در واتس اپ بیزینس

علاوه‌بر این، متا قصد دارد یک ویژگی جدید را برای نسخه تجاری واتس‌اپ ارائه کند که با استفاده از آن کسب‌وکارها می‌توانند پیام‌های شخصی‌‌سازی شده نظیر یاد‌آوری قرارهای کاری، تبریک تولد و به‌روزرسانی‌های مربوط به فروش کالا را به‌ روشی سریع برای مشتریان ارسال کنند.

به‌جای ارسال دستی یک پیام به چندین مشتری، کاربران می‌توانند از قابلیتی بهره ببرند که پیام‌های شخصی‌سازی شده را برای فهرست بلندبالایی از مخاطبان یا مشتریان ارسال کنند. با‌این‌حال، متا می‌گوید که این ویژگی اختیاری با پرداخت هزینه درون برنامه در واتس‌اپ بیزنس ممکن می‌شود؛ همچنین هنوز اطلاعات دقیقی از زمان عرضه آن منتشر نشده و احتمالا در مراحل اولیه آزمایش قرار دارد.

اخبار مرتبط: واتس‌اپ قابلیت ویرایش پیام را اضافه می‌کند