در مراسم The Game Awards 2023، شرکت سگا اعلام کرد که نسخه‌های جدیدی از ۵ فرنچایز قدیمی و محبوب تبر طلایی، تاکسی دیوانه، رادیو جت ست، شینوبی و شورش در شهر را عرضه می‌کند.

چند روز قبل مراسم The Game Awards 2023 برگزار شد که در آن عنوان بالدرز گیت ۳ (Baldur's Gate 3) توانست بالاتر از بقیه رقبا از جمله اسپایدرمن ۲ عنوان بهترین بازی سال را کسب کند. همچنین بقیه جوایز مرتبط با دنیای گیم هم به برندگان اهدا شد. اما شاید یکی از مهم‌ترین اتفاقات این رویداد، اعلامیه شرکت سگا بود. این شرکت اعلام کرد می‌خواهد ۵ IP محبوب خود را احیا کرده و نسخه‌های جدیدی از این فرنچایزها توسعه دهد. IPهای مذکور از گذشته هواداران زیادی دارند و سگا امیدوار است تا با استفاده از حس نوستالژیک بتواند در بازار موفق باشد. اگر متولد دهه هشتاد هستید، احتمالا این عناوین را به خاطر نمی‌آورید، پس در ادامه با آنها آشنا شوید:

  • تاکسی دیوانه (Crazy Taxi): رانندگی در یک شهر جهان باز برای عبور از ترافیک و رساندن مسافران به مقصد در سریع‌ترین زمان
  • تبر طلایی (Golden Axe): مجموعه‌ای به سبک «هک اند اسلش» با نبردهای تن به تن در دنیای فانتزی پر از جانوران و جادو
  • رادیو جت ست (Jet Set Radio): ترکیبی از اکشن‌های زیاد در توکیو با اسکیت‌سواری، دیوارنویسی (گرافیتی) و فرهنگ خیابانی
  • شینوبی (Shinobi): نبرد نینجایی با استفاده از ابزارهای ویژه مانند شوریکن برای شکست دادن دشمنان در ترکیبی از اکشن و محیط‌های چالش برانگیز
  • شورش در شهر (Streets Of Rage): عنوان اکشن در سبک «بیت ام آپ» با سرعت بالا در مبارزات، همراه با موسیقی و محیط شهری بی‌قانون و جذاب

سگا در این رویداد اعلام کرد که این عناوین در مراحل مختلف توسعه قرار دارند و طی سال‌های آینده نسخه‌های جدید آنها منتشر می‌شود. البته مشخص نشد که چه عناوینی زودتر راهی بازار می‌شوند، بااین حال هواداران می‌توانند از طریق وب‌سایت رسمی سگا از آخرین اخبار مطلع شوند. شوجی اوتسومی، مدیرعامل شرکت سگا در بیانیه‌ای افزود:

«طی سالیان اخیر، موفقیت فیلم‌های سینمایی سونیک خارپشت (Sonic the Hedgehog) درهای بیشتری را به‌روی شرکت سگا باز کرده است. درحقیقت، فرنچایز دوباره زنده شد و ما توانستیم مخاطبان جدیدی را به‌دست آوریم. با تکیه بر موفقیت‌های قبلی، ما به میراث خود بازمی‌گردیم و چندین فرنچایز را دوباره از نو می‌سازیم تا آنها را به مخاطبان بیشتری در سراسر جهان ارائه دهیم. اطلاعیه امروز فقط شروع کار است. مهم‌ترین نکته این است که هدف ما ساخت عناوین با محیط و کاراکترهای جذاب است. امیدواریم که طرفداران در هر سنی منتظر عرضه پروژه‌های جدید باشند».

نظر شما چیست؟ آیا شرکت سگا می‌تواند با تکیه بر عناوین قدیمی مانند شورش در شهر در دنیای بازی ویدیویی موفق شود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: