شرکت متا با ارائه ۴ ویژگی جدید واتس‌اپ بتا در تلاش برای ارتقا و به‌روز کردن این پیام رسان محبوب و قدیمی است. از جمله آن‌ها می‌توان به پیوست چت جدید و اعلان دسترسی به کانال‌ها اشاره کرد.

اعلان دسترسی به کانال‌ها در نسخه بتا

واتس‌اپ در حال حاضر روی ویژگی جدیدی کار می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد در صورت در دسترس بودن کانال‌ها مطلع شوند.

این ویژگی هنوز به شکل عمومی ارایه نشده و فقط برای کاربران بتا در کشورهایی که کانال‌ها در آنها در دسترس است در نسخه آزمایشی 2.23.12.20 WhatsApp Beta قابل استفاده است. به نظر می‌رسد که وقتی ویژگی کانال‌ها راه اندازی شد، کاربرانی که به آن دسترسی داشتند لینک‌های دعوت را با کاربرانی که به این ویژگی دسترسی نداشتند به اشتراک گذاشتند. در ابتدا، استفاده از این لینک منجر به نمایش یک پیام عمومی مبنی بر اینکه این ویژگی هنوز در دسترس نیست، شد.

گزینه Notifier برای کانال ها در واتساپ اندروید

با این حال، در آخرین نسخه بتا، اعلان عمومی تغییر یافته است و علاوه بر طراحی زیباتر، این اعلان اکنون گزینه‌ای را نیز دارد که کاربر می‌تواند روی «به من اطلاع بده» ضربه بزند تا به لیست انتظار اضافه شود. هنگامی که کانال‌ها برای حساب شما در دسترس قرار گرفت، یک اعلان دریافت خواهید کرد که این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.

ویرایش پیام

ویژگی ویرایش پیام که پیش‌تر برای برخی از کاربران اندروید و آی او اس نسخه بتا واتس‌اپ فعال شده بود، برای کاربران نسخه بتا ویندوز هم فعال شده است.

چند هفته پیش، عرضه قابلیت ویرایش پیام‌ها در واتس‌اپ اعلام شد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند به سرعت اشتباهات تایپی در پیام‌های خود را پس از ارسال برطرف کنند. علیرغم اینکه مارک زاکربرگ این ویژگی را اعلام کرد، تاکنون امکان ویرایش پیام‌ها از برنامه دسکتاپ ویندوز وجود نداشت. با این حال، به لطف آخرین به‌روزرسانی موجود در فروشگاه مایکروسافت، برخی از کاربران بتا می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

قابلیت ویرایش پیام در واتساپ

همان‌طور که در این اسکرین شات مشاهده می‌کنید، عمل ویرایش در نهایت در منوی پیام ظاهر می‌شود و به کاربران امکان ویرایش پیام‌های متنی را می‌دهد. البته به منظور حفظ یکپارچگی مکالمات، حداکثر تا ۱۵ دقیقه پس از ارسال فرصت ویرایش دارید. علاوه بر این، در حال حاضر امکان ویرایش پیامی که از دستگاه دیگری ارسال شده است وجود ندارد.

اشتراک‌گذاری صفحه برای تماس‌های ویدیویی

ویژگی اشتراک صفحه نمایش برای برخی از کاربران نسخه بتا واتساپ در ویندوز در دسترس است.

با آخرین به‌روزرسانی واتس‌اپ برای Windows 2.2322.1.0 برخی از کاربران نسخه بتا ممکن است ویژگی جدیدی را هنگام برقراری تماس‌های ویدیویی تجربه کنند: گزینه اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش. این ویژگی قبلاً پس از نصب به‌روزرسانی بتای واتس‌اپ برای اندروید 2.23.11.19 در دسترس گروه کوچکی از کاربران قرار گرفت و اکنون این قابلیت برای برخی از کاربران بتا ویندوز قابل استفاده است.

قابلیت اشتراک گذاری صفحه در واتساپ

در صورتی که این ویژگی برای حساب واتس‌اپ شما فعال باشد، می‌توانید با انتخاب گزینه خاص موجود در کنترل پایین تماس ویدیویی، محتوای صفحه خود را به اشتراک بگذارید. هنگامی که این گزینه را انتخاب می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که یک پنجره خاص یا کل محتوای صفحه خود را با همه افرادی که به تماس ویدیویی متصل هستند به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که می‌توانید محتوای صفحه خود را حتی با افرادی که از طریق گوشی‌های خود به تماس متصل هستند به اشتراک بگذارید.

امکان اشتراک‌گذاری محتوای صفحه‌نمایش برای برخی از کاربران واتس‌اپ بتا در ویندوز موجود است. همچنین اخبار موثقی مبنی بر عرضه آن برای برخی از کاربرانی که نسخه اصلی برنامه را نصب می‌کنند، وجود دارد.

پیوست چت جدید

واتس‌اپ به‌تازگی به‌روزرسانی جدیدی را ارائه کرده است که در آن ویژگی منوی افزودن فایل به چت برای برخی از کاربران نسخه بتا iOS در دسترس است.

به این ترتیب منوی پیوست چت بازطراحی شده است که با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند روش‌های متفاوتی را برای اشتراک‌گذاری فایل‌ها در چت‌ها و گروه‌های خود تجربه کنند. پس از نصب آخرین نسخه بتا واتس اپ برای iOS 23.12.0.71، این ویژگی اکنون برای برخی از کاربران نسخه بتا در دسترس است.

منوی پیوست چت در واتساپ

همان طور که در تصویر بالا می‌بینید، واتس اپ با طراحی مجدد تم‌های روشن و تیره در تلاش برای بهبود منوی پیوست چت است. در به‌روزرسانی‌های قبلی، واتس‌اپ برای iOS منوی پیوست چت را به صورت یک لیست عمودی ارائه کرد. با استفاده از این ویژگی، کاربران می‌توانند رویکرد جدیدی را هنگام انتخاب مواردی که باید به اشتراک بگذارند، تجربه کنند، به ویژه به این دلیل که صفحه نمایش قدیمی از اولین نسخه‌های WhatsApp بسیار قدیمی بود.

طراحی مجدد بسیار ضروری به نظر می‌رسید زیرا برنامه در حال تکامل است و حفظ منوهای قدیمی باعث کاهش سرعت و دسترسی به قابلیت‌های جدید می‌شود. ویژگی پیوست چت جدید برای برخی از کاربران نسخه بتا برای iOS در دسترس است و در روزهای آینده برای افراد بیشتری نیز عرضه خواهد شد.

اخبار مرتبط: