کلکسیونر رومانیایی موفق شد با مجموعه ۳۴۵۶ گوشی رکورد بزرگ‌ترین مجموعه گوشی جهان در کتاب گینس را به نام خودش ثبت کند.

در کتاب گینس، رکوردهای مختلفی ثبت شده که شامل موارد عجیب و جالبی است. البته در میان رکورد‌های مختلف، رکورد بزرگ‌ترین کلکسیون‌ها یا مجموعه‌ها معمولا جایگاه خاصی برای علاقمندان جمع‌آوری اشیا دارد. سال گذشته اکرم کاراگودکوغلو با ۲۷۷۹ گوشی توانست رکورد بزرگ‌ترین مجموعه گوشی جهان را ثبت کند، اما آندری بیلبی آرجنتیس، مجموعه‌دار اهل کلوژ-ناپوکا رومانی توانست با ارائه ۳۴۵۶ گوشی رکورد بزرگ‌ترین کلکسیون گوشی جهان را به نام خود ثبت کند. جالب اینجاست گوشی‌هایی که آندری دارد بسیار بیشتر از این عدد است، اما به‌دلیل اینکه مشابه یکدیگر هستند در این آمار محاسبه نشده‌اند.

با توجه به تعداد ۳۴۵۶ گوشی در این کلکسیون، در ابتدا به‌نظر می‌رسد آندری قبل از عرضه اولین آیفون در سال ۲۰۰۷ توسط استیو جابز، یا حتی پیش از سال ۲۰۰۴ که موتورولا ریزر V3 شهرت پیدا کرد جمع‌آوری گوشی را آغاز کرده باشد. اما او سال ۲۰۱۸ شروع به گسترش کلکسیون خود کرد که یعنی این مجموعه ظرف تنها ۶ سال جمع‌آوری شده است. با مراجعه به وب‌سایت گینس اطلاعاتی درباره نسخه‌های موجود در این کلکسیون مشاهده نمی‌شود، تصویری از کلکسیون منتشر شده که با دقت و زوم کردن روی آن گوشی‌های متعدد قابل مشاهده هستند.

بزرگ‌ترین کلکسیون گوشی جهان در گینس

۲ قفسه در ۲ دیوار روبروی یکدیگر قرار دارند و چند ردیف هم در دیوار بین آنها قرار گرفته است. درون قفسه‌ها گوشی موتورولا ریزر V3 در چند رنگ مشاهده می‌شود. در ردیف دوم قفسه سمت چپ می‌توان چند گوشی پیکسل شرکت گوگل را تشخیص داد. همچنین چند نسخه آیفون‌ قدیمی که احتمالا آیفون ۶ است در ردیف نهم همین قفسه مشاهده می‌شود. شما چه گوشی‌هایی را در این مجموعه تشخیص می‌دهید؟

علاوه‌بر کیفیت پایین تصویر منتشر شده از کلکسیون گوشی‌ها، اطلاعاتی هم از نسخه‌های مختلف این مجموعه منتشر نشده است. البته بیشتر گوشی‌های داخل تصویر از مدل‌های دکمه‌ای هستند و گوشی‌های هوشمند بخش کمی از این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

آیا شما هم از گوشی‌های قدیمی خود نگهداری کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: