تعداد کاربران مینی اپ همستر از مرز 116 میلیون نفر گذشت و اکنون هشدارها برای جلوگیری از هک حساب‌های مالی افراد توسط همستر شروع شده است.

بازی جدید تلگرام که حدود دو ماه از زمان معرفی آن می‌گذرد پس از اینکه نات کوین در صرافی‌ها قابل خرید و فروش شد به یک تب تازه در جامعه تبدیل شده است. تا آنجا که حتی افرادی که کاربر تلگرام نبوده‌اند اقدام به نصب این اپلیکیشن کرده‌اند و وارد بازی شده‌اند. این مساله با رواج بازی همستر باعث دغدغه مسئولان مربوطه شده و عده‌ای را به نشان دادن واکنش واداشت. اهمیت این ماجرا از آن بابت بیشتر می‌شود که تلگرام در ایران فیلتر شده و از سوی دیگر کیف‌پول دیجیتال با شماره و آی پی ایران نیز در لیست تحریم قرار دارد. براین اساس یکی از نهادهای ذی‌ربط که در این مورد به کاربران هشدار داده مرکز ملی فضای مجازی است که سخنگوی این مرکز با انتشار پستی در حساب ایکس خود گفته است که این روزها شاهد بحث‌های زیادی در گروه‌های مجازی بوده است که درمورد فرآیند ماین کردن و استخراج رمزارز صحبت می‌کردند.

بازی همستر

حسین دلیریان سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی شیوه استخراج رمزارزها با استفاده از بازی‌های دیجیتال را بستر مناسبی برای هکرها دیده است و از کاربران خواسته است تا مراقب اطلاعات و حساب‌های مالی خودشان باشند. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و مراجع تقلید نیز به مخالفت با این بازی جدید و موارد مشابه پرداخته‌ و کسب درآمد ناشی از این بازی‌ها را غیرشرعی اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر پلیس فتا هم درخصوص بازی همستر اعلام پیگیری کرده است. دراین راستا سرهنگ رامین پاشایی، معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا ضمن اشاره به ارزیابی تهدیدهای احتمالی ناشی از این بازی گفته است که نتایج تحقیقات این نهاد به‌زودی اعلام می‌شود. نکته دیگر این که فراگیری محبوبیت و امید به کسب درآمد از راه بازی‌ موردنظر و استخراج رمزارز موجب شده تا دغدغه هک اطلاعات و حساب‌های مالی کاربران توسط همستر به افراد دیگری نظیر کارشناسان و مهندسان نیز سرایت کند و این روزها با باز کردن شبکه‌های اجتماعی با انبوهی از واکنش‌ها و هشدارها دراین زمینه مواجه می‌شویم.

اخبار مرتبط: دسترسی کاربران ایرانی به کیف پول داخلی تلگرام غیرممکن شد